بین‌الملل 14:25 - 06 مهر 1401

نشست پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور/دیدار دبیرکل حزب الله با وهاب

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع لبنانی اعلام کردند که پارلمان لبنان فردا پنج شنبه برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور ، تشکیل جلسه می دهد.

در همین رابطه، وبگاه العهد از فراهم شدن مقدمات لازم برای برگزاری نشست پارلمان در روز پنج شنبه خبر داد. براین اساس، امروز برخی از فراکسیون های پارلمانی در راستای توافق بر روی گزینه ریاست جمهوری ، رایزنی هایی در صحن پارلمان داشته اند.

براین اساس، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان امروز با صدور بیانیه ای از اعضای پارلمان خواسته است که فردا ساعت ۱۱ قبل از ظهر به وقت محلی در پارلمان حضور پیدا کرده و در جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید مشارکت کنند.

در همین رابطه، اشرف بیضون نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون توسعه و آزادی (وابسته به جنبش امل) ، گفت: نبیه بری رئیس پارلمان بر لزوم انتخاب رئیس جمهور در مهلت تعیین شده براساس قانون اساسی تاکید دارد و برهمین مبنا ما فردا بدون هر گونه پیش شرطی در زمینه تشکیل دولت در نشست انتخاب رئیس جمهور مشارکت می کنیم.

جبران باسیل رهبر جریان ملی آزاد نیز در سخنانی تاکید کرد: خلأ ریاست جمهوری برای لبنان کُشنده است و شرایط اقتصادی و مالی کنونی، اجازه نمی دهد که یک بحران سیاسی نیز بر لبنانی ها تحمیل شود.

وی افزود: لبنان در شرایط کنونی به تشکیل دولت جدید که دارای اختیارات کامل باشد، نیاز اساسی دارد.

حسن مراد از اعضای پارلمان لبنان در این باره در توئیتی نوشت: ما فردا برای انتخاب رئیس جمهور جدید در پارلمان گرد هم می آییم، چون لبنان بیش از این تحمل خلأ سیاسی را ندارد و باید رئیس جمهور جدید در موعد مقرر معرفی شود.

شیخ احمد قبلان از شخصیت های دینی لبنان نیز با صدور بیانیه ای خواستار انتخاب رئیس جمهوری از سوی پارلمان شد که توانایی تحمل سختی ها و بحران های کنونی در لبنان را داشته باشد.

دیگر جریان های سیاسی و اعضای پارلمان لبنان نیز با صدور بیانیه هایی  از مشارکت خود در نشست فردا برای انتخاب رئیس جمهور جدید خبر داده اند، اما هنوز گمانه زنی ها درباره به حد نصاب رسیدن اعضای پارلمان و شخصیت احتمالی برای احراز پست ریاست جمهوری ادامه دارد.

در تحولی دیگر، وبگاه العهد با انتشار تصویری از دیدار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با وئام وهاب رهبر حزب توحید عربی در بیروت خبر داد.

بنابر اعلام دفتار روابط رسانه ای حزب الله لبنان، دو طرف در این دیدار درباره مهمترین تحولات لبنان و منطقه گفتگو کرده اند.

نشست پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور/دیدار دبیرکل حزب الله با وهاب


11698196
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است