استانی 22:26 - 13 مرداد 1400
دبیر کارگروه املاک و کاداستر ثبت اسناد استان خبر داد:
ایسنا/لرستان دبیر کارگروه املاک و کاداستر ثبت اسناد لرستان از نقشه‌برداری و جانمایی ۹۰ درصد مساجد و امکان مذهبی استان خبر داد.

نقشه‌برداری و جانمایی  ۹۰ درصد مساجد و امکان مذهبی لرستان

امرایی امروز در در هفتادوهشتمین کارگروه املاک و کاداستر اداره کل ثبت اسنادواملاک لرستان بر موضوع تسریع در تثبیت املاک و اراضی وقفی در سال جدید تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت حفظ حریم بقاع و اماکن متبرکه تثبیت املاک و اراضی وقفی جزو برنامه‌های اصلی و دراولویت  امسال  ثبت اسناد استان است.  

 دبیر کارگروه املاک و کاداستر ثبت اسناد لرستان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مساجد و امکان مذهبی استان نقشه‌برداری و جانمایی شدند، بیان کرد:  اسناد دفترچه‌ای  تحت تملک ادارات با توجه اینکه حدود و مشخصات به صورت دقیق ذکر نشده است حتما باید نسبت به تعویض اسناد به تک برگ اقدام کنند چرا که اسناد تک برگ(کاداستری) طبق برداشت شمیم اقدام شده و جهات کاملا مشخص و صحیح  است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام طباطبایی مدیر کل اوقاف لرستان اظهار کرد: در چند سال گذشته در حوزه تثبیت موقوفات با همکاری  اداره کل ثبت لرستان تحول بسیار مثبتی صورت گرفته و موقوفاتی همچون شیخان  و دربند با همکاری  و تعامل منابع طبیعی و اداره کل ثبت و رائه راهکار مناسب تثبیت این موقوفات در سال جاری باید صورت پذیرد.

وی گفت: املاک و اراضی موقوفه نقشه‌برداری شده فاقد سند رسمی داخل در محدوده شهر از طریق قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی و محدوده روستا مطابق  قانون ساماندهی جهت صدور سند اقدام می‌شود.

انتهای پیام


11175863
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است