بین‌الملل 14:36 - 22 خرداد 1400
نویسنده اسرائیلی مطرح کرد:
یک نویسنده اسرائیلی اعلام کرد که اگر دولت جدید از کنست رأی اعتماد بگیرد رژیم صهیونیستی در مقابل یک حادثه سیاسی بزرگ قرار خواهد گرفت و اسرائیلی‌ها شاهد دولتی خواهند بود که تاکنون به آن عادت نداشته‌اند.

دولتی با ۵ قطب؛ رویداد سیاسی بزرگ رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، موران ازولای، نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اگر طی ۴۸ ساعت گذشته اتفاق غافلگیرکننده‌ای نیفتد شاهد یک دولت جدید پنج قطبی متشکل از نفتالی بنت، یائیر لاپید، گدعون ساعر، آویگدور لیبرمن و بنی گانتس خواهیم بود و احتمالا این دولت ادای سوگند خواهد کرد که ما را در مقابل یک رویداد سیاسی بزرگ قرار می‌دهد. اگر یک نماینده به این دولت رأی اعتماد ندهد ممکن است از هم فروبپاشد. برای همین کاملا واضح است که چرا همگان سکوت کرده‌اند و با نگرانی منتظر لحظات بعدی هستند چراکه اگر این اتفاق بیفتد نه تنها دولت در اسرائیل تغییر نخواهد کرد بلکه در مقابل پایان سی و ششمین دولت اسرائیلی خواهیم بود که الگویی را ارائه خواهد کرد که اسرائیلی‌ها به آن عادت نداشته‌اند.

وی گفت: دولت پنج قطبی یک رویداد جدید از نوع مشخصی از دولت‌ها در اسرائیل است چراکه پیش از این شاهد نخست وزیری بنیامین نتانیاهو به عنوان قوی‌ترین فرد در عرصه سیاست در داخل و خارج حزبش بودیم و هیچ کسی در طول دوره نخست وزیری وی به ایجاد چالش در رهبری‌اش فکر نمی‌کرد. نتانیاهو در دوره نخست وزیری‌اش وزارت خارجه را به تدریج از محتوای آن خالی کرد. وی در عرصه امنیتی به برقراری روابط مستحکم پرداخت و به هیچ کسی اجازه مداخله در حادثه امنیتی را ندارد. برعکس وضعیت سابق اسرائیلی‌ها شاهد دولت نوپای جدیدی هستند که تاکنون نظیری نداشته است. قطب اول آن با ریاست یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده‌ای هست"، است که حزبش مرکز مهم قدرت است و قرار است به صورت نوبتی بعد از نفتالی بنت نخست وزیر شود. قطب بعدی آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل خانه ما است که پست وزارت دارایی و کمیته دارایی کنست را برعهده دارد. قطب سوم بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید و وزیر جنگ اسرائیل است. وی یک وزیر جنگ دارای مهارت نظامی در مقابل نخست وزیر جدیدی است که هیچ مهارتی ندارد.

این نویسنده گفت: در روابط میان گانتس و بنت و همچنین داخل کابینه گانتس از بزرگترین مزیت برخوردار است برای همین تأثیر زیادی بر امور نظامی دارد. علاوه بر این دولتش مسائل اصلی مثل شهرک سازی در کرانه باختری و آتش بس غزه را مطرح کرد. قطب چهارم گدعون ساعر، رئیس حزب امید نو است که یکی از قدیمی‌ترین و با مهارت‌ترین فرد در دولت تغییر است. او نیز یک شخصیت اصلی محسوب می‌شود نه فقط از نظر تعیین قضات در دادگاه عالی بلکه از نظر تعیین دادستان کل. قطب دیگر نفتالی بنت است که قرار است ابتدا وی نخست وزیر شود و این به او جایگاه بالایی خواهد داد. او باید بر قطب‌های دیگر پیروز شود و برای موفقیت در این مأموریت پیچیده باید استراتژی خود را در داخل دولت برپایه روابط خوب بسازد. رهبران فراکسیون تغییر اعتراف می‌کنند که مسیری که منتظر آن‌ها است مسیر آسانی نیست چراکه در حزب لیکود و حزب مذهبی صهیونیسم به صورت مکرر به چالش کشیده می‌شوند. این سوال باقی می‌ماند که آیا این قطب‌ها قادر به هماهنگ کردن مواضع و متحد ماندن هستند یا خیر.

انتهای پیام


11101554
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است