گوناگون 17:41 - 04 بهمن 1400
بهترین تلویزیون های سونی ۲۰۲۲ همان روزهای اول سال جدید میلادی معرفی شدند.

بهترین تلویزیون های سونی ۲۰۲۲ – بازگشتی با دست پر

به گزارش ایسنا بنابر اعلام افرالند، در مقایسه با پارسال، سونی شروع قوی تری داشته و نسبت به رقبا سریع تر مدل های خود را معرفی کرده است. برندهای فعالی مانند ال جی هنوز تلویزیون های ۲۰۲۲ خود را معرفی نکرده اند؛ اما سونی در حال تبلیغ و بازاریابی است. این برند ژاپنی پس از یک سال فعالیت جانانه در اولین روزهای سال جدید نتیجه تلاش های خود را جلوی چشم جهان (CES) گذاشت. سونی اولین برندی است که در سال ۲۰۲۲ دو نوع تلویزیون اولد تولید می کند. از پنل OLED ال جی و همچنین پنل QD-OLED سامسونگ استفاده کرده تا دو نوع نمایشگر متفاوت، با فناوری اولد بسازد. اگرچه تولید کننده اصلی پنل اولد – ال جی – هستند اما سونی توانسته کیفیت تصویری به مراتب بهتر از آن ها در تلویزیون های اولد خود به نمایش بگذارد. از لحاظ کیفیت تصویری تلویزیون سونی همیشه بهتر از بقیه بوده و همین باعث می شود که بدون داشتن پنل انحصاری بتواند با همکاری برندهای دیگر با آن ها رقابت کند.

بهترین تلویزیون های سونی در سال ۲۰۲۲ شامل مدل های زیر هستند که هر کدام بسته به رده، امکانات و فناوری هایی که دارند، برچسب قیمت متفاوتی دارند، اما نکته کلیدی اینجاست که سونی با استراتژی تولیدی که دارد توانسته برای هر گروه از کاربران تلویزیون خاصی را تولید کند. سونی امسال طراحی تلویزیون های خود را کمی بهتر کرده و از ریموت کنترل جدیدی استفاده کرده است. ریموت کنترل ۲۰۲۲ سونی ابعاد کوچک تری دارد و به دلیل داشتن نور پس زمینه می توان در اتاق تاریک هم به راحتی از آن استفاده کرد.

بهترین تلویزیون سونی ۲۰۲۲

سونی در مدل های ۲۰۲۲ از دو فناوری جدید استفاده کرده است. تلویزیون هایی با پنل QD-OLED (تولید شرکت سامسونگ) و تلویزیون های MiniLED (در بین تلویزیون های LCD) را تولید کرده است که هر کدام از مدل ها در رنج قیمتی متفاوتی قرار دارند. سامسونگ برای اولین بار تلویزیون اولد را تولید کرده است و همین که اخبار آن منتشر شد، سونی سر میز قرار داد با سامسونگ نشست. سونی علاوه بر استفاده از پنل های OLED ال جی استفاده می کند و مدل های مختلفی را برای جامعه بازاری ارائه می دهد. از آن جایی که پردازنده تصویری سونی فوق العاده است؛ این برند می تواند به راحتی با دیگر شرکت های قَدَر دنیا مانند ال جی رقابت کند.

بهترین تلویزیون های سونی ۲۰۲۲ – بازگشتی با دست پر

در لیست زیر قصد داریم فناوری و امکانات جدید تلویزیون های سونی ۲۰۲۲ را بررسی کنیم.

امکانات جدید تلویزیون های ۲۰۲۲ سونی

  •  طراحی بهتر و پایه های ۳ حالته همه مدل ها
  •  استفاده از ریموت کنترل جدید، نور پس زمینه کلیدها در اتاق تاریک
  •  پشتیبانی ریموت کنترل از دستیار صوتی گوگل؛ حالت زنگ خوردن موقع گم شدن
  •  ارتقاء پردازنده XR در دو بخش تصویری و صوتی
  •  پشتیبانی مدل های بالارده و میان رده از دوربین Bravia Cam
  •  استفاده از پنل های سامسونگ برای تولید تلویزیون QD-OLED
  •  استفاده از فناوری تلویزیون MiniLED در دو مدلZ۹۵K  و X۹۵K
  •  بهبود نسخه جدید سیستم عامل اندروید – Google TV

تفاوت تلویزیون های OLED با QD-OLED

تا قبل از امسال ال جی تنها تولید کننده پنل های OLED بود ولی در سال ۲۰۲۲ سامسونگ با کمی خلاقیت و مهارت عالی یک سری جدید از پنل های OLED به نام QD-OLED را تولید کرده است و بلافاصله سونی هم از این فناوری در ساخت تلویزیون های اولد خود استفاده کرده است. نمایشگری که بدون بک لایت عمل می کند و به جای نور سفید در هر پیکسل؛ نور آبی را منتشر می کند. این نور آبی به ۳ رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی تبدیل شده و می تواند نقطه ضعف اولد های ال جی؛ که روشنایی کمتر نسبت به تلویزیون های LED بود را جبران کند.

بهترین تلویزیون های سونی ۲۰۲۲ – بازگشتی با دست پر

تفاوت تلویزیون های Mini LED با LCD

با یک مثال ساده تفاوت دو فناوری مینی LED و LED/LCD را برایتان شرح خواهیم داد. فرض کنید در تلویزیون LED فورکی در یک صفحه با ۸ میلیون پیکسل، هر ۱۰۰۰ پیکسل در کنار هم یک بک لایت دارد که به آن ها نوررسانی می کند، اما در تلویزیون MiniLED تعداد بک لایت ها بیشتر می شود. مثلا در همان ۸ میلیون پیکسل این بار هر ۱۰۰ پیکسل یک بک لایت دارد؛ به این ترتیب بک لایت کنترل بیشتری روی دامنه پیکسل ها دارد و می تواند رنگ ها را با کیفیت تر، واضح تر و با جزئیات بیشتر نمایش دهد. تلویزیون های مینی LED سونی X۹۵K / Z۹K با کمک این فناوری کیفیت تصویر بهتری را نمایش می دهند، همچنین عملکرد بازی و رفرش ریت را روان تر می کنند.

آپدیت فناوری های پارسال

سونی در سال ۲۰۲۲ از همان پردازنده XR  استفاده کرده است؛ منتهی عملکرد پردازشی صدا و تصویر را بهتر کرده است. فناوری جدید Bravia Cam یک دوربین جدید سونی است که همگی مدل های سونی ۲۰۲۲ (بالارده و تا حدودی میان رده) از آن پشتیبانی می کنند. این وب کم کاربران را تشخیص داده و به پردازش بهتر تلویزیون کمک می کند، همچنین می توانید به وسیله آن تماس تصویری برقرار کنید.

پیشنهاد می کنم؛ بررسی کامل و جامع تلویزیون های سونی ۲۰۲۲ را در در وبسایت افرالند مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 


11424715
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است