گوناگون 17:29 - 13 مرداد 1400
یک متخصص کلیه و مجاری ادراری سعی می کند با ارائه خدمات ویژه به بیماران در رفع بیماری های مختلف کلیوی به آنها کمک کند. این متخصصان با تشخیص درست و انتخاب روش درمان مناسب می توانند روند پیشرفت بیماری را کاهش دهند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به بررسی خدمات متخصص کلیه بپردازیم.

همه چیز درباره خدمات متخصص کلیه و مجاری ادراری

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پی جو، بسیاری از افراد با بیماری های کلیوی و مجاری ادراری درگیر هستند. برخی از این بیماری ها رایج تر می باشند و می توانند تمام عضلات بدن را درگیر کنند. در این میان بیماران باید از خدمات یک متخصص کلیه و مجاری ادراری بهره بگیرند تا بیماری آنها تشخیص داده شود و بهترین روش درمانی برای آنها در نظر گرفته شود. 

یک متخصص کلیه چه خدماتی به بیماران ارائه می کند؟

کلیه یکی از مهم ترین اعضای بدن می باشد که در اثر اختلال در عملکرد این عضو لوبیایی شکل، ممکن است دیگر اعضای بدن نیز درگیر شوند و افراد با  مشکلات زیادی درگیر شوند. 

در این میان عموما افرادی که برای رفع مشکلات کلیه های خود به متخصصان کلیه مراجعه می کنند با اصطلاحاتی همچون نفرولوژی و ارولوژی آشنا هستند.لیست کامل پزشکان متخصص و فوق تخصص نفرولوژی در شهرهای مختلف مانند متخصص نفرولوژی در شیراز ، اصفهان و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو می‌توانید مشاهده نمایید.

این واژه ها، هر دو نوعی تخصص هستند که در حوزه درمان بیماری های کلیه و مجاری ادراری فعالیت می کنند. هر کدام از این تخصص ها برای درمان قسمتی از بیماری های کلیوی تمرکز می کنند و می توانند خدمات بهتری به بیماران ارائه کنند.

به طوری کلی یک متخصص نفرولوژی به بررسی عوامل تاثیرگذار بر ایجاد بیماری های کلیه و همچنین بیماری هایی که ممکن است در اثر اختلال در عملکرد کلیه در بدن ایجاد شود متمرکز می شود و سعی می کند با استفاده از روش های درمانی مناسب آنها را رفع کند.

برخی از بیماری ها مانند دیابت، فشار خون، گرفتگی عروق و ... بر ایجاد بیماری های کلیوی موثر هستند. این متخصصان سعی می کنند با بهبود این بیماری ها، تعادل بین مایعات موجود در بدن و الکترولیت ها را ایجاد کنند. 

در کنار این موضوع می توان گفت این روند به صورت برعکس هم صورت می گیرد و در صورت ایجاد بیماری های کلیه، ممکن است فشار خون، گرفتگی عروق و بیماری های دیابت، ضعف سیستم ایمنی بدن و ... در افراد ایجاد شود.

این نوع تخصص به درمان بسیاری از بیماری های کلیه توسط روش دیالیز و استفاده از داروهای مختلف می پردازد.

اما یک متخصص کلیه در حوزه اورولوژی به درمان بیماری هایی مانند عفونت های مجاری ادراری، حالب های مثانه، غدد آدرنال، اپیدیدیم، مجرای منی، پروستات، مشکلات آناتومیکی کلیه، سنگ کلیه، بی اختیاری ادرار، بی اختیاری مدفوع، سرطان کلیه، آلت تناسلی، اختلالات نعوظ، بیضه، دستگاه تناسلی زنان و ... می پردازد.

در این میان، باید گفت برخی از این بیماری ها در زنان و برخی در مردان شایع تر است، هر دو تخصص نفرولوژی و اورولوژی به نوعی در درمان بیماری ها به یکدیگر وابسته هستند و عموما بسیاری از متخصصان بیماری های کلیوی از هر دو تخصص برای درمان بیماران کمک می گیرند.

لیست کامل پزشکان متخصص کلیه در شیراز ، اصفهان و تهران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

در این میان، این بیماران هستند که باید سعی کنند در صورت مشاهده کمترین درد در قسمت پهلوها، مشاهده خون در ادرار، بی خوابی های مکرر، تکرر ادرار، تیرگی ادرار، گرفتگی و پیچش های عضلانی، حالت تهوع و سرگیجه، کاهش دفعات دفع ادرار و ... به یک متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنند تا روند درمان آنها زودتر صورت گیرد.

متخصص کلیه  

معرفی پزشکان متخصص کلیه در سایت پی جو 

سایت پی جو  با تهیه فهرستی از پزشکان شهرهای مختلف کشور که در تخصص های متفاوت مانند کلیه و مجاری ادراری، فعال هستند، سعی کرده است، کار بیماران و انتخاب آنها برای یافتن یک متخصص کلیه برتر را راحت تر کند.

افراد برای استفاده از سایت پی جو می توانند به آدرس سایت پی جو مراجعه کنند و با ذکر موقعیت و نوع تخصص پزشک مورد نظر در پنل های این سایت، لیست اسامی تمامی متخصصان کلیه و مجاری ادراری را مشاهده کنند.

قابل ذکر است که سایت پی جو  علاوه بر فهرست پزشکان، دارای فهرست های دیگری از قبیل، رستوران ها، شرکت های طراحی دکوراسیون، باشگاه های ورزشی و ... نیز می باشد و روز به روز سعی می کند فهرست های دیگری را نیز برای راحتی مردم تهیه کند.

انتهای رپرتاژ آگهی


11175638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است