سیاسی 16:15 - 05 تیر 1396
اقدام آمریکا در مستقر کردن شماری از نظامیانش در منطقه «وادی (دره) القذف»، در صحرای الانبار پرده از اهداف جدید کشور در مرزهای مشترک عراق و سوریه بر می‌دارد.

به گزارش شفاف، جدیدترین گزارش‌های میدانی از مناطق مرزی مشترک بین عراق و سوریه از تحرکات جدید آمریکایی‌ها در منطقه «وادی (دره) القذف»، در صحرای الانبار با هدف مقابله با گسترش نفوذ گروه‌های بسیج مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی» که آنها را بازوی اجرایی ایران در عراق و سوریه می‌داند، خبر می‌دهد.


بر اساس این گزارش‌ها آمریکا اقدام به استقرار شماری از نظامیان خود در منطقه وادی القذف در بیابان الانبار کرده که نقطه مقابل منطقه مرزی «التنف» در سوریه است و عمدتا منطقه عملیاتی سه گروه حزب الله عراق، الخراسانی و النجباء وابسته به الحشد الشعبی عراق می‌باشد.


منابع آگاه میدانی عراقی ضمن تایید این خبر، خاطر نشان کردند: نظامیان آمریکایی به همراه نیروهایی متشکل از عشایر الانبار در منطقه‌ای مستقر شده‌اند که از جنوب به مرزهای اردن و از شمال به مرزهای سوریه منتهی می‌شود.


به گفته این منابع نقطه مقابل این مثلث در خاک عراق، مثلث سوری منطقه مرزی التنف و الوادی اردن قرار دارد تا در پوشش ممانعت از بازگشت داعش به مناطق مرزی غرب سوریه، در واقع مانع گسترش نفوذ گروه‌های بسیج مردمی وابسته به الحشد الشعبی شوند.


منابع آگاه میدانی در نیروی الحشد الشعبی با اشاره به اینکه نظامیان آمریکایی از پوشش بالگردها و جنگنده‌های ائتلاف بین المللی ضد داعش برخوردار هستند، افشا کردند: همزمان با استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه وادی القذف،  تحرکات جدیدی از سوی داعش در نوار مرزی مشترک بین عراق و سوریه را رصد کرده‌اند.


رصدهای الحشد الشعبی نشان می‌دهد، شبانگاه استقرار نظامیان آمریکایی در وادی القذف کاروانی بزرگ از خودروهای داعش از مناطق شمال غربی عراق به سمت استان دیر الزور، در جنوب سوریه به حرکت در آمده است.


این منابع میدانی عراقی بر این باورند، تعداد خودروها و نوع آنها و اسکورتی که از آن صورت می‌گرفت، گمانه‌ زنی‌ها درباره وجود شخصیتی مهم و مقامی ارشد در کاروان بیش از پیش افزایش داده است.


منابع مذکور ضمن رد صحت برخی خبرهای منتشر شده درباره کشته شدن «ابو بکر البغدادی»، سرکرده داعش، خاطر نشان کردند: این تحرکات تاکید می‌کند که البغدادی همچنان در قید حیات است و به همراه معاونان و محافظان خود، برای عدم شناسایی محل اقامت در مناطق بیابانی عراق و سوریه در نقل و انتقال است، به نحوی که اقامت وی در یک نقطه بیش از یک روز نمی‌باشد.

9206112
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است