سیاسی 01:26 - 29 مرداد 1401

دست متجاوز هر زیاده خواهی را مقتدرانه قطع می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ سعید صادقی گوغری روز جمعه به مناسبت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی در سخنانی در جمع مردم اهواز با تشریح توان و اقتدار صنعت دفاعی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: خوزستان نامی به بلندای تاریخ دارد و این مردم در حمایت از این مرز و بوم سنگ تمام گذاشتند و در دوران جنگ تحمیلی دشمن نتوانست حتی یک وجب از این خاک را به کمک شما غیور مردان از ایران جدا کند.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان داشت: خوزستان عزیز در شرایط حساس مختلف و در طول دوران دفاع مقدس، اکنون و همیشه، پشتیبان ولایت فقیه و نظام اسلامی بوده و هست و این وفاداری را باید ستود.

صادقی گوغری با بیان اینکه انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و عرصه بین الملل دانست اظهار داشت: برای درک واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن و پیشرفت‌های حیرت آور صنعت دفاعی جمهوری اسلامی باید، حقایق و اقتدار صنعت دفاعی کشور و نیروهای مسلح ما برای مردم تشریح شود.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر قدرت دفاعی و دستاوردهای نظامی در سطح بازدارندگی قرار دارد و پیشرفت‌های کشور به ویژه در عرصه صنایع دفاعی از زمین و هوا و دریا، عرصه را فراتر نهاده است.

وی بیان داشت: در ۴۰ سال گذشته مردم ایران با تبعیت محض از ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قوا توانسته اند به پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف دست پیدا کنند و از گردنه‌های دشوار فشارهای اقتصادی، جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، ترور دانشمندان، فشارهای سیاسی و نظامی، مقتدرانه و مستحکم، عبور کرده و صلابت خود را به جهان عرضه داشته و در قامت یک ابرقدرت جدید منطقه‌ای، سیاست‌های اصولی خودرا به دنیا دیکته کند.

معاون منابع انسانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه گفت: موقعیت جغرافیایی ایران، توجه قدرت‌های استکباری را به خود جلب می‌کند و این مزیت، برنامه ریزی اصولی مطابق با شدت تهدیدات دشمنان را می‌طلبد که وزارت دفاع با توجه به مأموریت و وظایف خود، با درک و برنامه ریزی دقیق، نقش بسزایی در شناسایی و خنثی سازی تهدیدات دشمنان ایفا می‌کند.

وی بیان داشت: در برنامه‌های وزیر دفاع که تقدیم مجلس شورای اسلامی شد برخورداری از دفاع اطمینان بخش از مهم‌ترین الزامات منافع ملی کشور تبیین شد و ارتقای اولویت‌های دفاع راهبردی کشور در حوزه‌های موشکی، هوایی، دریایی و پهپادی به عنوان اولویت‌های دیگر برنامه بودکه تحقق بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها، عامل مؤثری در یاس و ناامیدی دشمنان بوده است.

امیر سرتیپ صادقی گوغری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروز صنایع موشکی و پهپادی صنایع دفاعی کشور به قابلیت‌هایی رسیده است که موجبات یاس و ذلت دشمنان نظام و انقلاب را فراهم ساخته است، و تفاوت عمده‌ای بین موشک‌هایی که خود مان ساخته ایم و کشورهایی که موشک‌های چند میلیاردی دلاری تولیدی دشمنان را استفاده می‌کنند گواه ویژه ای بر این امر است.

وی گفت: برد موشک با شعاع بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر برای مقابله با تهدیدات دشمنان ما کافی است، ونیازی به افزایش برد آن نداریم و بجای افزایش برد، دقت، سرعت و افزایش قدرت تخریب در دستور کار بوده که به توفیقات ویژه ای در این راستا دست پیدا کرده ایم و نقطه زن بودن موشک‌های تولیدی در صدها کیلو متر و دور دست‌ها از این توفیقات است که فعلاً برای ما کفایت می‌کند.

امیر سرتیپ صادقی گوغری بیان داشت: نامگذاری ۳۱ مرداد به عنوان روز صنعت دفاعی که از برکات و تدابیر مقام معظم رهبری است یادآور این نکته است که ایران اسلامی در سایه شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان قادر است با اقتداراز سرزمین و کبان خود دفاع کند و مستحکم دفاع خواهد کرد و امروز از رگ گردن به دشمن نزدیک تر هستیم و دست متجاوز هر زیاده خواهی را مقتدرانه قطع خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: به عنوان کشوری مستقل و مقتدر، حاضر به مذاکره در حوزه توان تدافعی خود بویژه در حوزه موشکی نیستیم و نخواهیم بود و با قدرت، توانایی‌های خود را روز به روز ارتقا بخشیده و پبگیری خواهیم کرد و امید داریم که در مقطع کنونی و گام دوم انقلاب اسلامی وزارت دفاع به عنوان نهادی پویا، نخبه گرا، هدفمند، پیشتاز در عرصه صنعت دفاعی و با حرکتی پرشتاب بتواند در قله‌های بلند علوم و فناوری و پیشرفت نظامی گام‌های بلند تری بردارد و ضمن اینکه آماده ایم تا سرریز توان دفاعی خود را در حمایت از صنعت و تولید کشور بکار گیریم در این راه حمایت ویژه همگان را نیز انتظار داریم.


11659991
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است