استانی 12:31 - 22 آبان 1398
ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک از ساعت 12 در شرایط سالم قرار دارد.

هوای اراک در شرایط سالم قرار گرفت/هوای ساوه ناسالم است

رضا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت ناسالم هوای اراک برای گروه‌های حساس در روزهای اخیر بیان کرد: در حال حاضر وضعیت اراک در شرایط سالم قرار دارد، در حالی که در ساعت 10 میزان شاخص آلاینده در هوای اراک 118 میکروگرم بر مترمکعب بود که در ساعت 11 به 145 میکروگرم بر مترمکعب رسید، اما در ساعت 12 وضعیت هوای اراک سالم گزارش شده است.

وی دلیل این آلودگی در روزهای اخیر را سرمای هوا و پدیده اینورژن بیان کرد و افزود: در ساعات اولیه صبح(ساعت 6 صبح) غلظت آلاینده در هوا افزایش می‌یابد و با گرم شدن هوا و صعود آلاینده‌ها به عرض‌های بالایی، غلظت آلودگی کاهش می‌یابد.

میرزایی با تاکید بر اینکه شرایط آلودگی هوای اراک پایدار نیست، افزود: براساس دستورالعمل‌ها اگر شاخص کیفیت هوا (AQI)از 150 ppm بالاتر برود و ماندگار باشد کارگروه اضطرار تشکیل می‌شود که تاکنون چنین افزایش شاخصی در اراک گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل کمک کننده به آلودگی هوای اراک تردد بالای خودرو است، گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی استان از جمعه ناپایداری و بارندگی‌ها در استان آغاز می‌شود که این امر باعث جابجایی هوا و کاهش شدت آلاینده‌هاست و قطعا در روزهای آینده وضعیت هوا بهبود می‌یابد، البته براساس سامانه پایش کیفیت هوا شاخص کیفیت هوا در ساعت 12 در شهرستان ساوه به 104  ppm  رسیده است که برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش ایسنا، میرزایی در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که روز دوشنبه برگزار شد، گفت: وضعیت روزهای ناسالم اراک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است و تا به امروز 24 روز ناسالم برای گروه‌های حساس در اراک به ثبت رسیده است.


10292628
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است