بین‌الملل 01:08 - 02 شهریور 1396
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به روسیه سفر کرده است، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، نقش فزاینده ایران در سوریه را «تهدیدی برای اسرائیل، خاورمیانه و همه جهان» توصیف کرد.

ترجیح «داعش» نسبت به حضور ایران در منطقه! 
 Russian President Vladimir Putin (L) welcomes Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu in Sochi, Russia August 23, 2017. Sputnik/Alexei Nikolsky/Kremlin via REUTERS
 
به گزارش پارسینه، بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه اول شهریور در بندر سوچی و در حضور خبرنگاران به رییس‌جمهوری روسیه گفت: «آقای رئیس‌جمهور! ما با تلاش‌های مشترک در حال شکست داعش هستیم. این مسئله‌ای مهم است؛ اما مسئله بد این است که هر جا که داعش از بین می‌رود، ایران وارد می‌شود».


وی همچنین تأکید کرد: «نمی‌توان برای یک لحظه هم از خاطر برد که ایران هر روز موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند، گروه‌های تروریستی را تجهیز و تأمین می‌کند و باعث و بانی ترور است».



این چندمین اظهار نظر عقده گشایانه نتانیاهو درباره ایران طی یک هفته اخیر است. نتانیاهو در ویدئویی که یک روز پیش از دیدار او با ولادیمیر پوتین منتشر شد، با حمله مجدد به ایران گفت: «رفتار تهاجمی ایران در منطقه بعد از برجام هیچ تغییری نکرده است»؛



او هفته گذشته نیز هشدار داده بود کشورش برای جلوگیری از پیشروی ایران یا عواملش به مرز سوریه و اسرائیل «به هر اقدام لازم دست می‌زند».بنابر گزارش‌ها، ولادیمیر پوتین در آغاز دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل، از بهبود مناسبات دو کشور ابراز رضایت کرد اما در برابر خبرنگاران، به سخنان نتانیاهو در مورد ایران واکنش نشان نداد.



دیدار سوچی ششمین دیدار نخست‌وزیر اسرائیل با رییس‌جمهوری روسیه است که عمدتا درباره ایران بوده است. دیدار قبلی رهبران دو کشور حدود پنج ماه پیش در کرملین انجام شد.نخست‌وزیر اسرائیل بامداد چهارشنبه وارد سوچی، بندری در ساحل دریای سیاه و اقامتگاه تعطیلات تابستانی رییس‌جمهوری روسیه، شد.



یوسی کوهن، رییس سازمان موساد، و مئیر بن شبات، مشاور جدید امنیت ملی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو را در این سفر همراهی می‌کنند.به گزارش رسانه‌های اسرائیل، دولت نتانیاهو پیشاپیش آمریکا را در جریان موضوع‌های درخواستی‌اش از روسیه قرار داده است.



به گزارش وبسایت اسرائیلی والا، هیئت اسرائیلی از اینکه آمریکا «کاملا مواضع اسرائیل را درک می‌کند، بسیار راضی بوده و قرار شده که تماس‌ها ادامه یابد». اما سایر رسانه‌های اسرائیل پیش‌تر گزارش داده بودند که نظر آمریکا نیز در نتیجه مذاکرات جمعه گذشته در کاخ سفید «تغییر نکرد».



از سوی دیگر تارنمای خبری والا به نقل از ییسرائل کاتز، وزیر راه و امور اطلاعاتی اسرائیل نقل کرده است که «نباید گذاشت جای پای ایران در سوریه تثبیت شود؛ آمریکا باید دوباره نقش رهبری در منطقه را به دست گیرد».






9383389
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به سیاستی که این رژیم در پیش گرفته است تاکید کرد که مردم جهان اسرائیل را بایکوت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز سه شنبه از حمله هکری به رژیم صهیونیستی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی هدف قرار گرفتن مهمترین پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی توسط ایران، وزیر خارجه این رژیم درصدد فضاسازی و تحریک دیگر کشور‌ها علیه ایران برآمد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر عراق و رئیس‌جمهور آمریکا شب دوشنبه درباره پایان دادن به مأموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع پزشکی فلسطینی از کشف یک گور جمعی در بیمارستان الشفاء خبر دادند که اجساد آن سوخته، تکه تکه و متلاشی شده بودند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اردوغان در گفتگو با امیر قطر بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طرح کلی طرح خود را برای انتقال کمک‌های خارجی مبنی بر چند لایحه جداگانه کمک به اوکراین و رژیم‌صهیونیستی ارائه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که جنبش حماس شروطی برای آتش بس دارد که اسرائیلی‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران»  رئیس جمهور سابق آمریکا در پایان اولین جلسه محاکمه خود در یک پرونده جنایی در نیویورک اعلام کرد که با قاضی در حال بررسی آن مشکل واقعی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق ایران در پاسخ به تجاوزگری اسرائیل در دمشق، واکنش‌های جهانی را برانگیخته و صد‌ها رسانه و کارشناس آن را پیروزی کشورمان دانستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است