اجتماعی 14:03 - 05 بهمن 1395
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از اجرای طرح «کرامت» با همکاری سازمان بسیج مستضعفان به صورت پایلوت در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر استان‌های اصفهان و همدان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

اجرای طرح کرامت همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی در حاشیه جلسه ستاد طرح کرامت که با حضور ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، استانداران استان‌های همدان و اصفهان و همچنین رییس بسیج مستضعفین و جمعی از مسوولان و فرماندهان بسیج برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اعتیاد جزو اولین مولفه‌هایی است که می‌تواند در تولید جرایم اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: به همین جهت در رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موامخدر با استفاده از تمامی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف اجتماعی در راستای کاهش این بیماری خانمان‌سوز اقدام می‌شود و طرح کرامت نیز یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: طرح کرامت به عنوان پایلوت در دو استان مهم اصفهان و همدان در راستای اقدامات فوق‌العاده‌ای که در جهت منویات مقام معظم رهبری و رییس جمهور در زمینه مبارزه با موادمخدر انجام می‌شود، از دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد و تاکنون بسترهای لازم و مطالعات کافی در این زمینه صورت گرفته است.

مویدی خاطرنشان کرد: امروز با حضور فرماندهان بسیج و استانداران همدان و اصفهان و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جلسه‌ای درخصوص اجرایی شدن این طرح برگزار شد و امیدواریم اجرای این طرح در این دو شرح منشاء خیر شده و در امر پیشگیری از اعتیاد که دارای پیوست‌های  مختلف علمی، درمانی و... است، تاثیرگذار باشد.

وی همچنین عنوان کرد: سقف زمانی برای اجرای این طرح را تعیین نکرده‌ایم اما بدیهی است که این طرح بیش از یک سال باید در این دو حوزه فلاورجان و ملایر استمرار پیدا کند این در حالی است که در این استان‌ها شیوع‌شناسی و ارزیابی میدانی نیز انجام خواهد شد و در گام بعدی نیز این طرح در کل کشور توسعه خواهد یافت.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه ضمن امیدواری از آنکه این طرح می‌تواند سرآغاز و الگویی برای طرح‌های کاهش آسیب به ویژه اعتیاد باشد، گفت: در این طرح برنامه‌ای تحت عنوان توانمندسازی میان معلم، دانش‌آموز و خانواده در مدارس در جهت پیشگیری از تمایل به اعتیاد در نظر گرفته شده است، این در حالی است که مساله درمان در این طرح پیگیری می‌شود.

مویدی افزود: برخورد با خرده‌فروشان، پاک‌سازی محلات، ساماندهی معتادان متجاهر و... نیز از سایر مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده‌اند تا جایی که می‌توان تمام ماموریت‌های مبارزه با موادمخدر را در طرح کرامت جای داد و به عنوان الگویی در سال‌های آتی در کشور در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در دستور قرار بگیرد.

انتهای پیام


8708656
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است