اجتماعی 15:58 - 27 مهر 1397
مشاور وزیر بهداشت در امور زنان اعلام کرد
مشاور وزیر بهداشت در امور زنان گفت: هر استانی در حیطه سلامت زنان با نیازهای متفاوتی روبرو است که این نیازها با مداخله و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در هر شهرستان و استانی قابل شناسایی و پیگیری است. تلاش وزارت بهداشت این است که هر دانشگاهی نیازهای سلامتی زنان همان استان را احصا کرده و اعلام کند تا وزارت بهداشت بتواند در همان راستا گام برداشته و بسته های حمایتی خود را توسعه دهد.

ارایه خدمات تخصصی به زنان در ۲۸ بیمارستان در سطح کشور

به گزارش ایسنا، دکتر ساره محمدی در هفته سلامت زنان در خصوص اهمیت توجه به موضوع سلامت زنان تاکید کرد: زنان نیمی از جمعیت هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند و درعین حال پرورش دهنده تمام افراد جامعه هستند، لذا اهمیت دادن به سلامتی آنها در واقع به معنای اهمیت به سلامت تمام اقشار جامعه است.  

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت متولی سلامت تمامی اقشار جامعه است، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم گام های خوبی درجهت سلامت آحاد جامعه برداشته شده است و عزم وزارت بهداشت بر ارتقای شاخص های سلامت زنان، مردان و کودکان، نوجوانان و سالمندان در کشور است.  

مشاور وزیر بهداشت در امور زنان درخصوص اقداماتی که در جهت سلامت زنان از سوی وزارت بهداشت انجام شده، تصریح کرد: در راستای سلامت زنان، در درجه اول به سلامت مادران توجه بسیاری شده که در این زمینه، اقداماتی نظیر، فراهم آوری امکانات و تمهیدات زایمان ایمن در اولویت قرار گرفت که منجر به افزایش درصد زایمان های طبیعی در سطح کشور شد.  

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۸ بیمارستان در سطح کشور خدمات تخصصی در حیطه زنان ارائه می‌دهند، عنوان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم، راه‌اندازی مراکز تشخیص زودرس سرطان‌های زنان است؛  چراکه غربالگری سرطان های زنان منجر به درمان به موقع، افزایش طول عمر و سلامتی زنان و کاهش هزینه های نظام سلامت می شود.

محمدی خاطر نشان کرد: در زمینه تغذیه بانوان نیز اقدامات موثری درحال انجام است و در تمامی خانه‌ها و مراکز بهداشت در سراسر کشور، مکمل‌های تغذیه‌ای مورد نیاز آنها به طور رایگان توزیع و ارائه می‌شود.  

وی با بیان اینکه یکی از مکمل های تغذیه ای که در خانه ها و مراکز بهداشت به بانوان ارائه می شود، مکمل ویتامین D است، افزود: در کشور ما ۸۰ درصد مردم با کمبود ویتامین D مواجه هستند و کمبود این ریزمغذی منجر به ایجاد افسردگی، بیماری های قلبی و عروقی و سایر اختلالات می شود.  

بنابر اعلام وبدا، وی به تفاهم نامه مشترک بین وزارت بهداشت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: موضوع این تفاهم نامه در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب ها و خشونت های خانگی بوده و چنانچه موافقت شده، اقدامات و برنامه های موثری را در این راستا آغاز خواهیم کرد.  

مشاور وزیر بهداشت در امور زنان در  خصوص اقداماتی که در جهت سلامت زنان روستایی و عشایر به انجام رسیده است، تصریح کرد: در این راستا، بر تغذیه زنان روستایی و عشایر تاکید شده است، این اقدام با مشارکت دفتر امور زنان وزارت بهداشت و دفتر بهبود تغذیه جامعه  وزارت بهداشت انجام خواهد شد که در این زمینه نیز آموزش های لازم برای داشتنن تغذیه سالم به زنان روستایی و عشایر اغاز خواهد شد.  

وی گفت: البته هر استانی در حیطه سلامت زنان با نیازهای متفاوتی روبرو است که این نیازها با مداخله و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در هر شهرستان و استانی قابل شناسایی و پیگیری است. تلاش وزارت بهداشت این است که هر دانشگاهی نیازهای سلامتی زنان همان استان را احصا کرده و اعلام کند تا وزارت بهداشت بتواند در همان راستا گام برداشته و بسته های حمایتی خود را توسعه دهد.

انتهای پیام


9947474
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است