گوناگون 02:30 - 02 شهریور 1396
رئیس‌جمهور در جلسه هیأت‌دولت، ضمن تبریک آغاز به‌کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالیت این شوراها را نمادی روشن از اهتمام نظام اسلامی به حقوق شهروندی و محوریت اراده مردم در اداره امور تمام بخش‌ها و سراسر کشور دانست.

حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به تأکیدات حضرت امام‌خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی و تبلور آن در اصل یکصدم قانون اساسی افزود: اینکه فصل هفتم و اصول متعددی از قانون اساسی، پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر امور رفاهی را در گرو همکاری مردم و نمایندگان منتخب آنان در شهرها و روستاها ممکن می‌داند، از افتخارات جمهوری اسلامی و رویکردی اساسی در احقاق حقوق شهروندان است.

رئیس‌جمهور همچنین با تشکر از زحمات اعضای دوره‌های پیشین شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌ویژه دوره چهارم و نیز تبریک و آرزوی موفقیت برای اعضای پنجمین دوره این شوراها، تأکید کرد: دولت دوازدهم و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات 29اردیبهشت شکل گرفتند و همزمانی آغاز به‌کار 1245شورای شهر و بیش از 35هزار شورای روستا با فعالیت دولت دوازدهم، فرصتی بزرگ برای همدلی و همراهی در تحقق سریع‌تر برنامه‌ها و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی به‌ویژه در حوزه خدمات اجتماعی است.

محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور که دیروز در مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهرستان ورامین حاضر شده بود، گفت: شوراها با دقت بالا تصمیم بگیرند و با لابی‌گری کاری را انجام ندهند. وی در ادامه افزود: یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ما نظام جمهوری اسلامی است که در این نظام هم مردم‌سالاری دینی یکی از دستاوردهای مهم آن است.

  • حاشیه‌ها در نخستین روز فعالیت شوراهای شهرها

اگرچه برخی از شهرها روز گذشته مدیران شهری خود را شناختند و برخی دیگر نیز باید منتظر روزهای پیش‌رو باشند، اما روز گذشته برخی حواشی نیز مشاهده شد. ولی‌الله رستمی‌نژاد، مرد حدودا 60ساله‌ای که سال‌ها در بازار روز خرم‌آباد دستفروشی می‌کرد، پس از انتخاب از سوی مردم مرکز استان لرستان، در نخستین جلسه رسمی شورای شهر خرم‌آباد به سمت ریاست شورای این شهر انتخاب شد.

وی با کمترین هزینه تبلیغ که مربوط به یک بنر 10هزار تومانی بود توانست بیش از 40هزار رأی کسب کند. اما زنان نیز در شوراها روز فعال و پررنگی را داشتند. در شهر رباط‌کریم استان تهران نیز پریسا اینانلو به‌عنوان رئیس شورای این شهر معرفی شد. فائزه عبداللهی نیز توانست ریاست شورای شهر گرگان در استان گلستان را از آن خود کند. نخستین جلسه شورای شهر کرمانشاه روز گذشته با حاشیه‌هایی مواجه شد چراکه با حضور نیافتن 5عضو شورای این شهر جلسه رسمیت نیافت. در این‌باره زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش برای انحلال شورای این شهر از سوی برخی اعضا نیز شنیده می‌شود.


9383415
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است