سیاسی 17:53 - 13 مرداد 1400
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه دیدار و بر برادری و دوستی ملت های ایران و سوریه و کشورهای همسایه تاکید کرد.

رضایی: چهل سال است با سوریه برادر هستیم

به گزارش ایسنا محسن رضایی، در محل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه و هیات همراه دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه و گسترش همکاری های فی مابین گفتگو کرد.

در این دیدار رضایی با خوش آمدگویی به رئیس مجلس و هیات پارلمانی سوریه گفت: چهل سال است که جمهوری اسلامی ایران و سوریه مانند دو برادر در برابر تجاوزات استعمارگران و ایجاد صلح  و امنیت همکاری می کنند. در این چهار دهه دستاوردهای خوبی داشته ایم، ما در کنار هم در برابر بدترین تروریست ها ایستادیم.

دبیر مجمع تشخیص  مصلحت نظام افزود: ما در برابر دشمنانی مقاومت کردیم که کودکان خردسال را به شهادت می رساندند. مشروعیت ما و شما، مشروعیتی انسانی است و همه مردم عالم از همکاری ایران و سوریه در برابر دشمنان بشریت تشکر می کنند. همه افراد از هر ملیت از شکست داعش و جبهه النصره خوشحال شدند. این خدمت به همه انسان ها بود.

رضایی گفت: دولت ایران و سوریه در نبرد با تروریست ها به همه مردم جهان خدمت کردند. اگر داعش و تروریستها دمشق و بغداد را تصرف می کردند، فجایع انسانی دردناکی شکل می گرفت و خطر بزرگی انسانیت را در بر می گرفت. ما برای سربلندی بشریت جنگیدیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما همچنان برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی آماده ایم. اکنون روابط تجاری دو طرف ضعیف است. دشمنان ما و شما می خواهند روابط ما را در همین حدود متوقف کنند و توسعه پیدا نکند.

حموده صباغ در این دیدار با اظهار خوشنودی از سفر خود گفت: رئیس جمهور سوریه به بنده افتخار و ماموریت دادند تا به نمایندگی از مردم و مجلس سوریه، در مراسم تحلیف آیت الله رئیسی شرکت کنم و از دیدار با شما بسیار خوشنودم. بین ما و شما روابط دیرین مستحکم و راهبردی وجود دارد. روابط بین دو کشور، ارتباط دو ملت است و خون جوانان دو کشور برادر برای دفاع از ملت سوریه علیه نیروهای اهریمنی به زمین ریخته است. ما سرنوشت واحدی داریم و در تلاش مشترک هستیم. پیروزی از ماست زیرا ما در راه حق قدم بر می داریم و خدا حامی حق طلبان است.

رئیس پارلمان سوریه گفت: دشمنان ما، در تلاش برای سلطه بر ملت های آزاده هستند. ان شا الله بدخواهان در تلاش های خود شکست خواهند خورد. آرزو می کنم در دوره جدید، گام های موثری برای پیوند بیشتر و گسترش همکاری ها برداشته شود.

انتهای پیام


11175661
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است