بین‌الملل 12:50 - 21 آبان 1397
روزنامه گاردین در گزارشی مشکلات غیرنظامیان یمنی را بدتر از بحران و یک جنایت علیه بشریت خواند و تاکید کرد، غرب شریک فلاکت یمنی‌هاست.

گاردین: غرب شریک جنایت در یمن است

به گزارش ایسنا، این روزنامه انگلیسی نوشت: نیمی از ساکنان یمن که در مجموع ۲۲ میلیون نفر جمعیت دارد، در آستانه مرگ در اثر گرسنگی هستند، ۱.۸ میلیون کودک در این کشور از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و در واقع زمان برای نجات بسیاری از آن‌ها تمام شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: سازمان ملل بحران یمن را بدترین بحران انسانی یک قرن گذشته خوانده است. هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان جنگ نیست و غرب با چشم‌پوشی‌هایش و کمک‌هایش به متجاوزان عملا در این جنایت شریک است.

گاردین تاکید کرد: یمن به طور کلی در آشوبی کامل قرار گرفته است، درگیری‌ها در این کشور با آغاز حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه انصارالله آغاز شد و این امر موجب بالا گرفتن بحران در یمن و گسترش افراط‌گرایی و تقویت جنبش‌های جدایی‌طلب شد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه تاکید کرد: این عوامل نشان داد که دستیابی به صلح در یمن از هر زمانی دشوارتر است،‌ خشونت در این کشور از زمانی که آمریکا در ماه گذشته میلادی درخواست آتش‌بس داد، شدت بیشتری پیدا کرد. همچنین درگیری‌های موجود در بندر حدیده که این هفته شاهد بودیم فرستاده سازمان ملل به یمن را مجبور کرد مذاکرات را تا پایان سال جاری میلادی به تاخیر بیندازد.

همچنین گاردین نوشت: نیروهای وابسته به ائتلاف عربی ضد یمن، بندر حدیده را که راه ورودی ۸۰ درصد از واردات این کشور است، محاصره کرده‌اند و روزانه حملات هوایی شدیدی را انجام می‌دهند.

این روزنامه انگلیسی در پایان نوشت: همه این‌ها کشتارها به نظر غرب تاثیر اندکی داشت و این امر نیازمند قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول بود تا واشنگتن  قطعنامه‌ای برای آتش بس صادر کند.

انگلیس هم موضع‌گیری جدی‌تری داشت، این کشور به مخالفت‌های خود با شورای امنیت برای ارائه طرحی جهت افزایش فشارها بر عربستان و انصارالله برای توقف درگیری‌ها و فراهم کردن امکانی برای کمک رسانی پایان داد و فروش سلاح به عربستان و تبادل اطلاعاتی با این کشور را متوقف کرد؛ انگلیس در توضیح علت این تصمیمش می‌گوید "در غیر این صورت ما در جنایت عربستان شریک خواهیم بود."

انتهای پیام


9971135
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است