استانی 12:00 - 30 مهر 1398
کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش اردبیل گفت: در سالجاری تحصیلی برای ایجاد مهارت‌های درسی و زندگی و ایجاد نشاط در بین دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

بهره‌مندی 8 هزار دانش‌آموز از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی

پروین ملازاده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح معنویت در بین دانش‌آموزان امسال همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی پیش بینی شده است که در طول سال تحصیلی در سطح مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل اجرا خواهد شد.

وی اجرای طرح‌های اکرام دانش آموزان بی بضاعت، فاطمه‌شناسی، ختم قرآن دسته‌جمعی، حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، شمیم معرفت، جوانه‌های دانایی و حریم جانان و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در سال تحصیلی گذشته را در این راستا عنوان کرد و از ادامه برگزاری این برنامه‌ها در سالجاری خبر داد.

کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل با بیان اینکه دانش‌آموزان معمولاً با همکاری خانواده می‌توانند در دوران تحصیل نتایج بهتری بگیرند و بهتر عمل کنند، افزود: بهتر است والدین برای آگاهی از مسائل تحصیلی فرزندان‌شان با مسئولان مدرسه ارتباط بیشتری داشته باشند و در پیشبرد اهداف پیش بینی شده به آن‌ها کمک کنند.

ملازاده افزود: با توجه به اهمیت نقش خانواده در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، سال گذشته به همت امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل، کارگاه‌های آموزشی برای دو هزار نفر از اولیاء دانش آموزان برگزار شد و امسال هم برگزاری این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

 وی از برگزاری 80 کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس خبر داد و گفت: سال گذشته هشت هزار دانش‌آموز از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حوزه امور بانوان اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل بهره‌مند شدند که سعی داریم با ارتقای کیفیت و کمیت این کارگاه‌ها، در کاهش مسائل و مشکلات دانش آموزان و خانواده‌های آنان گام برداریم.

کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل به توزیع 6 هزار و 500 بسته حمایت آموزشی، فرهنگی و بهداشتی به دانش آموزان در سال گذشته توسط این حوزه اشاره و تصریح کرد: آموزش آئین همسرداری، تحکیم خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی، حجاب و عفاف، مهارت‌های فرزندپروری، نقش مادران در اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی اولیاء دانش‌آموزان و کارکنان و ازدواج سالم از کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در سال گذشته است.

ملازاده، کتابخانه‌های مدارس را کانون‌های اصلی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان خواند و یادآور شد: در سال گذشته پنج هزار جلد کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های این ناحیه اهدا شد.

وی، توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی، ارزیابی استعداد‌ها، ارتقاء فرهنگ و افزایش خودباوری را از اهداف برنامه‌های اجرا شده حوزه امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه دو استان اردبیل اعلام کرد و از برگزاری  اردو و بازدیدهای رایگان برای یک هزار و 800 دانش‌آموز کم بضاعت و کم برخوردار جهت ایجاد نشاط و شادابی در جهت بروز خلاقیت‌ها در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

ملازاده برگزاری همایش‌های شهرستانی سبک زندگی اسلامی- تحکیم بنیان خانواده، تقویت مهارت‌ گفتگوی خانواده، ازدواج سالم، نقش زنان در انقلاب اسلامی، مهارت‌های گفتگو و ارتباط مؤثر دانش‌آموزان با اولیا و مربیان را از دیگر اقدامات امور بانوان اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام


10272895
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است