استانی 18:11 - 06 بهمن 1398

آماده برگزاری انتخابات الکترونیک در استان قزوین هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد انتخابات استان قزوین که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر شرایطی را داریم که ۹۶ درصد فرایند انتخابات را در قزوین به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و اگر شورای نگهبان و وزارت کشور توافق کنند در استان قزوین می‌توانیم انتخابات پیش رو را به صورت تمام مکانیزه برگزار کنیم.

حبیبی تصریح کرد: از ۲۵ فرایند انتخابات، در حال حاضر ۲۴ مورد به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری الکترونیکی این رویداد سیاسی فراهم شده است.

وی یادآور شد: در استان قزوین یک هزار و ۴۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که ۶۵۱ شعبه آن شهری و ۳۸۹ شعبه روستایی است که برای مناطق صعب العبور هم تدارک لازم دیده شده و در برخی مناطق کوهستانی و دور افتاده هم برای بردن صندوق‌ها و جمع آوری آرا به بالگرد نیاز داریم که با هماهنگی مدیریت بحران و هوانیروز اقدام مقتضی صورت می‌گیرد تا بتوانیم از ظرفیت بالگرد هم در صورت نیاز استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهار داشت: با مشارکت و همکاری فرمانداران برای برگزاری انتخاباتی باشکوه آمادگی داریم و بستر را مهیا کرده ایم و با تأمین امکانات و خودروهای لازم در حال حاضر دو هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده و قرار است حدود ۲۰ هزار نفر عوامل مختلف در برگزاری انتخابات همکاری کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: همه دستگاه‌ها باید امکانات مورد نیاز را تأمین کنند تا این انتخابات باشکوه خاصی برگزار شود و ستاد انتخابات استان هم در راستای تأمین امنیت و سلامت انتخابات، تمامی فعالیت‌های نامزدها را رصد کرده و در جلسات مختلف با مسئولان دستگاه‌های قضائی، امنیتی و اطلاعاتی این موارد را رصد می‌کند.

وی بیان کرد: فضای مجازی نیز در حال رصد کامل است و موارد تخلف مشاهده شده به دستگاه قضائیی اعلام می‌شود که از نامزدها و طرفداران آنها انتظار داریم بر اساس قانون رفتار کرده و به ضوابط و مقررات تعیین شده احترام بگذارند و از تخریب رقبا و خدمات نظام خودداری کنند تا دشمنان سو استفاده نکنند.

حبیبی تصریح کرد: از داوطلبان هم انتظار داریم از دادن وعده‌های غیر منطقی که خارج از اختیارات مجلس است خودداری کرده و تنها توانمندی خود را منعکس کنند.

وی گفت: حدود ۹۰ درصد واجدان شرایط رأی دادن در استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند و بقیه افراد نیز می‌توانند با رسید تعویض کارت ملی اقدام کنند.

وی افزود: هم اینک باید همه برای ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری تلاش کنیم که نیازمند همراهی رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و افراد صاحب نظر هستیم.

حبیبی یادآور شد: انتخابات مهمترین رویداد سیاسی کشور است و مردم ایران اسلامی یک بار دیگر در دوم اسفند ماه از جمهوری اسلامی حمایت خواهند کرد تا یک بار دیگر کشور بیمه شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: انتخابات امسال هم به جهانیان نشان خواهد داد که مردم از انقلاب، نظام و ارزش‌ها دفاع خواهند کرد و دشمنان را در این برهه نیز مأیوس می‌کنند.



 


10363610
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است