گوناگون 12:46 - 28 دی 1398

تحریم های آمریکا مانع دسترسی بیماران نادر ایران به دارو

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا در پی سفر رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت به اسپانیا و نامه بنیاد بیماری‌های نادر ایران در خصوص کمبود داروهای بیماران نادر با رسانه‌های این کشور گفتگو کرد.

قشقاوی به رسانه‌های اسپانیا اعلام کرد: شرکت‌های دارویی به دلیل قطع سیستم بانکی از طریق آمریکا نمی‌توانند هیچ دارویی به ایران صادر کنند.

با توجه به کمبود داروهای بیماران MPS و نیازهای دارویی سایر بیماران نادر، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران طی نامه‌ای از سفیر ایران در اسپانیا درخواست کرد مسیر دسترسی این بیماران به داروهایشان از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هموار شود.

در این راستا، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت آذر ماه امسال جهت تسهیل در دسترسی داروها بیماران نادر به اسپانیا سفر کرده بود و در دیدار با حسن قشقاوی، در خصوص تخصیص منابع از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت تأمین داروهای بیماران نادر گفتگو کرد.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، آمریکا برای تأمین داروهای بیماران MPS سنگ اندازی کرده و برخی شرکت‌های دارویی تولید کننده این داروها را تهدید به تحریم و عدم همکاری کرده است.


10350006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است