اقتصادی 15:15 - 06 خرداد 1401

جهاد کشاورزی روند احداث سدهای معیشتی خلخال را تسریع کند

به گزارش خبرنگار مهر، میرغنی نظری ظهر جمعه در دیدار با مردم خلخال در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: در بسیاری از موارد انتقادهای سازنده از عملکرد مسئولان کارساز واقع شده به طوری که به دنبال طرح یک انتقاد از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از وضعیت اعتبارات بنیاد مسکن کشور و اعتباری که به ناحق از این نهاد انقلابی گرفته شده و به جاهای دیگر اختصاص داده شده بود با پیگیری مستمر نمایندگان، هفته گذشته سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازگردانده شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال جاری قطعاً این اعتبار با اجرای طرح‌های هادی روستایی، بهسازی معابر و سایر امور عمرانی در روستاهای کشور نمود پیدا خواهد کرد.

نظری با تقدیر از تلاش‌های فرماندار خلخال و مجموعه مدیران اجرایی این شهرستان برای توسعه منطقه گفت: در پیگیری مطالبات مردمی بسیار جدی هستیم و نظارت روزانه بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نحوه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و اگر گاهی انتقادی از عملکرد مدیر و یا دستگاهی صورت می‌گیرد به قصد اصلاح امور و پیشرفت طرح‌های عمرانی منطقه است.

وی با اشاره به اعلام ممنوعیت صدور هرگونه مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برای بهره‌برداری از معادن شن و ماسه خلخال توسط شورای تأمین این شهرستان بیان کرد: بی‌توجهی‌های گذشته به صدور مجوزهای متعدد برای معادن این منطقه منجر به تخریب راه‌های ارتباطی این شهرستان و به غارت رفتن معادن خلخال و عاری از هرگونه عایدات و اشتغال برای مردم منطقه شده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم سرعت بخشی به فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای تکمیل سدهای معیشتی خلخال از جمله سد کشاورزی در حال ساخت بلیل افزود: بررسی مشکلات منطقه و نظارت برای حسن اجرای پروژه‌ها و فعالیت دستگاه‌ها در دستور کار نمایندگان مجلس است.

نظری همچنین به تشکیل جلسه‌ای با حضور هفت نفر از مدیران کل استان اردبیل در خلخال برای بررسی وضعیت طرح‌های عمرانی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این جلسه وضعیت اعتباری پروژه‌های عمرانی مربوط به جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، شرکت توزیع نیروی برق، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ورزش و جوانان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: نتیجه جلسه امروز اجرای ۱۹ طرح عمران روستایی، بازنگری طرح هادی، پوشش اینترنتی ۳۹ روستا، اجرای ۲۷۰ کیلومتر کابل خودنگهدار برای تقویت شبکه برق‌رسانی، آسفالت ۴۲ کیلومتر از راه‌های روستایی، تکمیل بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی، اجرای بلوار خروجی علی‌آباد، بهسازی و مرمت راه‌های عشایری و تأمین آب شرب ۳۹ روستای کم‌آب این شهرستان بود


11575062
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است