گوناگون 16:16 - 25 فروردین 1400

تصمیمات ستاد کرونا سلیقه‌ای است

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد گلایه‌های وزیر بهداشت از وضعیت کرونا در پایتخت و نقش مجلس در مقابله با کرونا گفتگو تلفنی کرد.

محمدبیگی با بیان اینکه کرونا قبل از شروع به کار مجلس یازدهم شیوع پیدا کرده بود گفت: ورود مجلس از همان ابتدا با نظارت میدانی همراه شد بطوریکه از همه مراکز واکسن سازی که در حال هستند بازدید کردیم و متوجه مشکلات این مراکز هستیم.

وی افزود: زمانی که دولت هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن خارجی کنار گذاشته بود اما فقط ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت واکسن داخلی داشت ما در کمیسیون فریاد می‌زدیم که برای مانع زدایی و حمایت از تولید داخل نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: با وجود مقاومت عده‌ای در دولت اما خوشبختانه رقم خوبی را برای تولید واکسن داخلی کنار گذاشتیم و هم اکنون شاهد جهش بزرگ تکنولوژیک در حوزه تولید واکسن هستیم و از اواخر خردادماه نیز شاهد حضور واقعی واکسن داخلی در جامعه خواهیم بود.

محمدبیگی تصریح کرد: اگر دولت از همان ابتدای شیوع کرونا تولید داخل را جدی می‌گرفت ما می‌توانستیم در یک بازه زمانی پنج ماه زودتر به واکسن دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ما هم در حوزه تولید واکسن و هم خرید واکسن از پنج کشور دنیا اقدام کردیم گفت: اینکه چشم امیدمان فقط به دیگران باشد و خودمان کاری نکنیم بدترین استراتژی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اذعان به خطای علمی واضح در تصمیم گیری‌های کلان ستاد مقابله با کرونا گفت: این تصمیم گیری‌ها به جای اینکه به شکل رأی گیری و مبتنی بر علم باشد بیشتر حالت شخصی دارد و رئیس جمهور حرف‌ها را می‌شنوند و خودشان تصمیم می‌گیرند درحالیکه جان مردم چیزی نیست که با تصمیم گیری شخصی آن را مدیریت کنیم.

وی با انتقاد از اینکه اجازه حضور مجلسی‌ها را در ستاد مقابله با کرونا ندادند گفت: قرار بود دو نماینده مجلس در ستاد حضور داشته باشند و با وجود اینکه چهار بار هم نامه نگاری شد اما رئیس جمهور نپذیرفت و مجبور شدیم به دفتر مقام معظم رهبری نامه نگاری کردیم که نهایتاً با مذاکرات رئیس مجلس، دکتر قاضی زاده هاشمی با تأخیر چند ماه در ستاد حضور دارند.

همچنین، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه بیمارستان‌ها پر از بیماران کرونایی شده گفت: در حال حاضر تخت‌های بیمارستانی پر شدند و در آی سی یو هم جای خالی پیدا نمی‌شود.

وی از بحران فوق العاده و غیرقابل انتظار کرونایی در کشور سخن گفت و پیش بینی کرد: رقم مرگ و میر در آینده‌ای نزدیک از رقم فعلی هم فراتر خواهد رفت.


11025916
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است