گوناگون 17:25 - 13 مرداد 1400
وکیل حقوقی عنوان کسی است که بر اساس قراردادی تحت عنوان وکالت کارهای حقوقی فرد دیگری را در مراجع قضایی و دعاوی حقوقی انجام می دهد.

آشنایی با وظایف وکیل حقوقی

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وکلای پارسا، در واقع بر اساس قانون، هر فردی زمانی می تواند به مراجع قضایی مراجعه کند که با حقوق خودش و دیگران به طور کامل آشنا باشد. در کلام ساده تر زمانی حرف یک فرد در مراجع قضایی ارزش دارد که فرد با زبان قانون بتواند صحبت کند. از این رو در مراجعه یک فرد به مراجع قضایی مانند دادگاه دو حالت بیشتر وجود ندارد، یا این که فرد خودش حقوقدان یا وکیل باشد و یا این که از فردی با توانایی های حقوقی کمک بگیرد.

از آن جایی که بیشتر مراجعه کنندگان به مراجع قضایی افرادی غیر حقوقی هستند، بر اساس قانون وجود وکیل حقوقی  یک امر لازم محسوب می شود. فرق اصلی که در مورد وکیل حقوقی تهران با سایر وکلا ( وکیل مدنی و .. ) وجود دارد این است که در سایر موارد غیر قضایی استفاده از وکیل تنها به خود موکل بستگی دارد. یعنی این که فرد اگر بخواهد می تواند از یک وکیل در کارهای غیر قضایی خود استفاده کند اما مانند وکیل حقوقی هیچ الزام قانونی در آن وجود ندارد.

اما سوال اصلی اینجاست که قانون چه شرایطی برای وکیل حقوقی در نظر گرفته است؟ بر اساس قانون فردی وکیل خوانده می شود که دارای مدارک مرتبط با وکالت ( حداقل کارشناسی حقوق ) و همچنین عضو کانون وکلا یا کانون دادگستری باشد. در کلام ساده تر فردی می تواند در ادعای وکالت حقوقی داشته باشد که دارای پروانه وکالت باشد. این پروانه توسط قوه قضاییه به افراد واجد شرایط داده می شود. اما سوال دیگر این است که چند نوع وکیل حقوقی داریم؟ در واقع روی دیگر سوال این است که چگونه می توان بهترین وکیل را برای کار حقوقی خودمان انتخاب کنیم؟ در ادامه سعی می کنیم به این سوال پاسخ بدهیم.

بهترین وکیل حقوقی

عنوان بهترین وکیل، کمی عنوان گمراه کننده است. عملا شما نمی توانید در هیچ چیزی بهترین را به صورت مطلق مشخص کنید. همه چیز به نسبت شرایط و فاکتورهای مختلف سنجیده می شود. در مورد موارد قضایی  قانونی این فاکتورهای می تواند شامل موارد زیر باشد:

نوع دعوای مطرح شده. مثلا یک دعوی می تواند جنایی باشد و دعوی دیگر مربوط به مسائل خانوادگی است. در این حالت انتخاب وکیل می تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

تجربه وکالت. امور قضایی درست مانند هر کار دیگری نیاز به تجربه دارد. تجربه می تواند درس هایی را بیاموزد که هیچ کتاب و دانشگاهی آن را تدریس نمی کند. بنابراین به طور کلی می توان گفت که وکلای با تجربه  همیشه بهترین گزینه برای انتخاب کردن می باشند.

میزان برش وکیل حقوقی! در واقع وکلا ارتباطات گسترده ای با دستگاه های قضایی و انواع قضات و ... دارند. هرچه یک وکیل ارتباطات گسترده تری داشته باشد، عملا می تواند کارایی بیشتری برای ما داشته باشد.

در نظر بگیرید که در قانون هیچ فرقی میان وکلا وجود ندارد. یعنی در قانون از عنوان وکیل حقوقی تجاری یا خانوادگی و ... استفاده نشده است. بنابراین شما در پیدا کردن وکیل مورد نظر خود عملا نمی توانید به عنوان وکلا تکیه داشته باشید. شما باید بر اساس سابقه وکیل و پرونده هایی که در آن پیروز شده دست به انتخاب بزنید. سمت و جهت این پرونده ها می تواند شما را در انتخاب بهترین وکیل راهنمایی کند.

در نظر داشته باشید که در صورتی که به هر دلیل نمی توانید وکیل مناسبی را پیدا کنید، می توانید از مشاوره های حقوقی استفاده کنید. این مشاوره ها بر اساس نیاز شما می توانند گزینه های مختلفی را به شما پیشنهاد بدهند. این گزینه ها می تواند کار را برای شما ساده تر می کند. 

 انتهای رپرتاژ آگهی



 


11175631
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است