استانی 15:26 - 06 بهمن 1398
استاندار کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: برای اینکه تا سال 1400 نرخ بیکاری استان به میانگین کشور برسد، باید سالانه 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شود.

سالانه به 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان نیاز داریم

هوشنگ بازوند در نشست تامین مالی و سرمایه گذاری استان که ظهر امروز(ششم بهمن) در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان بالا است، اظهار کرد: اگر چه طی دو سال اخیر نرخ بیکاری استان روند نزولی به خود گرفته، اما همچنان با معضل بیکاری مواجه ایم و شرایط فعلی راضی کننده نیست.

بازوند با بیان اینکه برای کاهش نرخ بیکاری استان نیاز به سرمایه گذاری داریم، اظهار کرد: باید سالانه 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شود تا در سال 1400 نرخ بیکاری استان به میانگین کشور برسد.

وی افزود: برای تحقق این موضوع نیز تنها به دنبال منابع بانکی نیستیم، بلکه در برنامه داریم از دیگر روش‌ها نیز این منابع را تامین کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نقدینگی بالای موجود در جامعه، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که بخش از این نقدینگی به استان بیاید که بهبود فضای کسب و کار در این زمینه بسیار موثر است. البته در کل کشور متاسفانه بخش های تولیدی از جمله صنعت و کشاورزی نتوانسته اند بخش قابل توجهی از این نقدینگی را جذب کنند که شاید دلیل اصلی آن جذاب بودن سایر بازراها بوده است.

بازوند در ادامه خواستار تفویض اختیارات بیشتر به استانها شد و گفت: برای رفع مشکلات موجود مدیران اقتصادی استانها باید اختیارات بیشتری داشته باشند. همچنین مدیران بانکها در استانها نیز به اختیارات بیشتری نیاز دارند تا کارها با سرعت بهتری انجام شود.

وی به اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز اشاره کرد و  گفت: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی استان را در این ستاد رفع می کنیم، اما گاها مصوباتی که به مرکز می رود خروجی خوبی ندارد و مدیران عامل بانکها به این مصوبات بهای چندانی نمی دهند.

انتهای پیام


10363307
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است