اجتماعی 15:14 - 13 آذر 1395
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان:
سمنان- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان گفت: پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده توران به ضرب گلوله تلف و لاشه این ماده پلنگ بالغ بر اثرگزارش مردمی به پاسگاه دلبر انتقال یافت.

پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده توران به ضرب گلوله تلف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، عباسعلی دامنگیر درباره حادثه اصابتگلوله با پلنگ توضیح داد: بعدازظهر روز پنجشنبه یازدهم آذرماه محیط بانان اداره پارک ملی توران بر اساس گزارش مردمی به محلی اعزام شدند که لاشه یک قلاده پلنگ ماده بالغ در نزدیکی لاشه یک قوچ وحشی شکار شده در دامنه شمالی کوه پیغمبر واقع در زمان آباد خارتوران شاهرود دیده شده بود.

وی با بیان اینکه مشاهدات و بررسی های اولیه سن این پلنگ را سه سال تخمین زده است، افزود: کارشناسی حکایت از کشته شدن این پلنگ پس از شکار و تغذیه از لاشه ی شکار شده یک راس قوچ وحشی دارد و از آنجا که این زیستگاه در مراتع مشاع روستا واقع شده گمانه زنیها بر دست داشتن یکی از افراد بومی در این تخلف دلالت داشته و از انگیزه فرد ضارب اطلاعی در دست نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با تقبیح این گونه رفتار با حیات وحش نادر کشور تاکید کرد: گزارش این واقعه به مقام قضایی تسلیم و ضارب یا ضاربان بر اساس شواهد موجود در صحنه جرم تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند.

وی با سپاس از دستور مساعد و پیگیری مقام قضایی و تلاش ماموران نیروی انتظامی، ابراز امیدواری کرد فرد خاطی در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: روستای زمان آباد در شرق پناهگاه حیات وحش توران در مجاورت ارتفاعات موسوم به کوه پیغمبر به عنوان یکی از بهترین زیستگاه های مجموعه ذخیره گاه زیست کره توران واقع و معیشت غالب مردم این روستا وابسته به دامداری سنتی است و در گذشته چند فقره خسارت پلنگ به دام های اهلی گزارش شده بود لکن به دلیل کمبود شدید اعتبارات در این بخش غرامتی به آسیب دیدگان پرداخت نشد، لکن باید توجه داشت که خسارات وارده از سوی حیات وحش به دام ها و تاسیسات انسانی ناشی از تجاوز انسان به حریم زندگی و زیستگاه حیات وحش است.

وی عامل اصلی این قبیل خسارات به حیات وحش را فقدان منابع مالی برای آموزش و تنویر افکار عمومی جوامع بومی و نیز کاهش شدید منابع لازم برای جبران خسارات وارده از سوی حیات وحش به روستائیان دانسته و از خسارت دیدگانی که تاکنون موفق به دریافت غرامت خود نشده اند پوزش طلبید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا در سال جاری و سال های آتی با ارتقاء نگاه مثبت مسئولان اقتصادی کشور به موضوع محیط زیست و افزایش اختصاص اعتبار به این بخش شاهد پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده باشیم.


8440528
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است