اقتصادی 13:37 - 30 مهر 1398
وزارت خزانه داری آمریکا مجوز شورون که به این شرکت نفتی آمریکایی اجازه می‌دهد به فعالیت در صنعت نفت ونزوئلا ادامه دهد را به مدت سه ماه دیگر تا ۲۲ ژانویه سال ۲۰۲۰ تمدید کرد.

مجوز "شورون" برای فعالیت در ونزوئلا تمدید شد

به گزارش ایسنا، این مجوز باعث شده بود بحثهای شدیدی در داخل دولت ترامپ درباره این که باید شورون اجازه پیدا کند در تولید نفت ونزوئلا بماند، به راه انداخته بود. برخی از مقامات آمریکایی معتقدند ماندن شورون در ونزوئلا به دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور این کشور اجازه می‌دهد با تولید نفت، بدهی های خود را پرداخت کند و همچنان در قدرت بماند. مقاماتی مانند جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ که ماه گذشته کنار گذاشته شد، خواهان عدم تمدید این مجوز بودند.

ری فوهر، سخنگوی شورون اظهار کرد: مدیران این شرکت به فعالیت های اصلی و حمایت از بیش از ۸۸۰۰ نفری که با این شرکت کار می‌کنند متمرکز مانده اند. شورون سرگرم بررسی مفاد مجوز جدید است.

بررسی مجوزهای قبلی نشان می‌دهد که در مجوز اخیر محدودیتهای جدیدی اضافه نشده است.

شورون حدود ۱۰۰ سال است که در ونزوئلا حضور داشته و حدود ۳۰۰ کارمند مستقیم در این کشور دارد. جوینت ونچر شورون با شرکت نفتی دولتی PDVSA از حدود ۸۸۰۰ کارمند حمایت کرده و معادل حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند که سهم شورون در این تولید حدود ۳۴ هزار بشکه در روز است.

آمریکا در ژانویه با هدف براندازی دولت مادورو، شرکت نفتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد اما در آن زمان به شورون یک مجوز شش ماهه برای فعالیت در این کشور صادر کرد که دو بار در مدت سه ماهه تمدید شده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت خام در ونزوئلا از بیش از دو میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۴ به بیش از یک میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد که نتیجه قیمت‌های پایین، سالها سوء مدیریت و سرمایه‌گذاری اندک بوده است. خاموشی‌ها و تحریم‌های آمریکا نیز این روند را تشدید کرد و ونزوئلا اکنون تنها ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحت این مجوز، مبادلات مربوط به فروش مواد رقیق کننده که ونزوئلا از آنها برای قابل استفاده کردن نفت سنگین خود استفاده می‌کند مجاز نیست.

این مجوز همچنین شامل شرکتهای خدمات نفتی هالیبرتون، شلومبرگر و بیکرهیوز و ودرفورد اینترنشنال هم می‌شود که همگی تقریبا فعالیت‌هایشان را در ونزوئلا به دلیل بی‌ثباتی متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام


10273049
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است