سیاسی 10:21 - 27 مهر 1397

وزرای پیشنهادی باید انقلابی باشند/ برخی از تغییرات دولت حزبی است

علی‌محمد بشارتی وزیر اسبق کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس اظهارداشت: معیار وزرای پیشنهادی باید مردمی و انقلابی بودن باشد. برخی افراد که معرفی می شوند، هیچ کدام از این خصلت ها را ندارند.

وی افزود: یک وزیر، موقعی که مجلس می خواهد از او سؤال کند، باید پیش از پاسخ دادن به مجلس، هراس داشته باشد اما شاهدیم که وزیری بارها استیضاح شده اما کنار نمی رود؛ من اگر جای آن وزیر بودم، همان مرحله اول استعفا می‌دادم؛ استیضاح مجلس یعنی حرف آخر و عبور از خط قرمزها.

بشارتی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور و معاونان و مشاوران ایشان باید در انتخاب وزرا کفایت، لیاقت، تدین، انقلابی بودن، پیروی از امام (ره) و رهبری و احترام به قانون را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر وزیری نتواند آبروی دولت را حفظ کند، اگر از عهده کاری که به او سپرده می شود، برنیاید و اگر بودجه را در مسیری خرج کند که مطابق قانون نیست، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دولت در این موارد تا چه اندازه توان دارد همه بار را به دوش بکشد؟ وزیر از ریشه لغوی «وزر» یعنی سنگینی می آید؛ وزیر باید سنگینی کار رئیس جمهور را کاهش دهد. 

بشارتی درباره جا به جایی برخی افراد در دولت نظیر جا به جایی محمد شریعتمداری از وزارت صمت به وزارت کار گفت: این تغییرات ممکن است، تغییراتی حزبی و تشکیلاتی باشد اما برای هر کاری باید ملاک و میزان داشته باشیم. اگر این ملاک و میزان رعایت شود، هم مردم راحت می شوند و هم دولت می تواند به کارش ادامه دهد.

وزیر کشور دولت سازندگی ادامه داد: دولت باید کمک کند از مشکلاتی که توسط قدرت های سلطه گر ایجاد شده، عبور کنیم.


9947160
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت:دشمن برای بحث حجاب ما برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی ایران، با «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیدار کردند و جهانگیری در این دیدار گفت: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران و دهه گمشده اقتصاد ایران بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور کشورمان اهدا کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته کار و کارگر جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که برای شرکت در «دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه» در سن‌پترزبورگ حضور دارد، اهداف سفرش را تشریح کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی و در سومین مرحله از سفر رسمی خود به پاکستان، دقایقی قبل وارد کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است