استانی 15:29 - 04 خرداد 1397

رفع مشکلات اقتصادی اولویت مسئولان باشد/ لزوم تحقق مطالبات مردم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه امروز عسلویه با تبریک سوم خرداد روز تاریخی فتح خرمشهر توسط رزمندگان بیدار دل وحماسه ساز اظهار داشت: فتح خرمشهر حماسه‌ای به بزرگی تاریخ بود. در میادین دفاع مقدس نکته‌ای که حائز اهمیت است تکیه بر ایمان رزمندگان بود که با وجود اینکه ما در مقابل جنگ افزارهای پیشرفته و مدرن دشمن جنگ افزار و سلاح‌های سطح پایین داشتیم اما پیروز شدیم.

وی اضافه کرد: مهمترین عامل پیروزی ایمان مثال زدنی رزمتدگان بود. نماز شب، دعا و راز و نیاز و اشک‌ها در دل شب اسباب پیروزی بود به ارواح مطهر شهدا فتح خرمشهر درود می فرستیم.

هاشمی نژاد سالروز رحلت حضرت خدیجه را تسلیت گفت و افزود: حضرت خدیجه آن مطهره‌ای است که اسلام و مسلمین مدیون ایثار و فداکاری آن حضرت است و پشتوانه قوی مادی و معنوی برای پیامبر اسلام بود.

وی سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) را نیز تبریک گفت و ادامه داد: روز میلاد این امام روز اکرام هم هست. آقا کریم اهل بیت بودند. در این ماه با تاسی به آن حضرت به مستمندان و محرومان جامعه رسیدگی و کمک کنیم و اقتدا به این امام کنیم. کمیته امداد و نهادهای حمایتی نیز در این روز برنامه داشته باشند و نان صلواتی نیز توزیع شود و کسانی که تمایل با کمک دارند به دفترامام جمعه مراجعه کنند.

امام جمعه عسلویه با تقدیر از تلاش و خدمات مدیر برق شهرستان گفت: ما اگر مسئولی کم کاری کند تذکر می دهیم و اگر مسئولی عمل قابل توجهی هم داشته باشد تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: مشکلات برق شهرستان به حداقل رسیده و از مدیریت اداره برق تشکر می کنم. خط ورودی برق عسلویه از ۴ خط به ۶ خط افزایش پیدا کرده و طبق گزارشی که دادند دربحث برق مشکلی نخواهیم داشت. مسئولین محترم دغدغه خدمت به مردم داشته باشند چیزی بالاتر از خدمت به مردم نیست.

هاشمی‌نژاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بیان کرد: رمضان قطعه‌ای از بهشت است که خداوند در جهنم سوزان مادی قرار داده است. در این دنیای مادی ماهی با این عظمت که سراسر خیر و رحمت وبرکت است یکی از راه‌های وصول الی الله وقرب الهی توبه است.

وی با بیان اینکه توبه یک تحول و دگرگونی و انقلاب درونی است، تصریح کرد: در توبه انسان از گذشته پشیمان است و مصمم است که گناه را ترک کند. در این فرصت طلایی ماه رمضان استغفار کنیم و ادعیه‌هایی که از ائمه اطهار وارد شده است را بخوانیم. شب وروز جمعه که لحظات خوبی برای استغفار و توبه و بازگشت است.

امام جمعه عسلویه با نقل سخنی از حضرت امام (ره) که فرمودند توجه به خدا و وحدت کلمه اساس پیروزی است و پشتوانه ایمان است که شما را پیروز می کند افزود: با اتکا به ایمان درچهل سال گذشته ملت ایران پیروز وسربلند شده است و تا این ایمان هست هیچ کشور و هیچ قلدری نمی تواند این ملت را شکست دهد.

هاشمی نژاد با نقل فرازهایی از سخنان رهبرمعظم انقلاب در دیداربا مسئولان نظام گفت: رهبر انقلاب بر ایستادگی در مقابل آمریکا تاکید کردند که باید خیلی‌ها به نتیجه رسیده باشند که آمریکا آمریکا است. آمریکا دشمن است و دست از دشمنی بر نمی‌دارد. اینها دشمن نظام جمهوری اسلامی هستند و منش آمریکا چنین است زیرا با استقلال این کشور از زیر سلطه آنها بیرون آمده است.

وی گفت: رهبرانقلاب تاکید کردند باید مسایل را واقع بینانه ببینیم و سطحی‌نگر نباشیم و بدون در نظر گرفتن احتمالات مسایل را با مردم در جریان بگذاریم. سه کشور اروپایی باید متعهد شوند بحث موشکی و مسایل منطقه‌ای را مطرح نکنند و باید بدانند ایران قدرت تاثیر گذار منطقه است.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: رهبر انقلاب درخصوص مسایل داخلی نیز فرمودند دولت باید با گسترش خدمات فعالیت کند با همه تلاش‌ها وضع اقتصادی کشورخوب نیست و مردم در فشار و مشکل هستند.

وی بیان کرد: طبقه متوسط و پایین تحت فشارند و باید عمیقا باور کنند که مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان داخل کشور حل می‌شود. نسخه‌های غربی حلال مشکلات کشور در هیچ زمینه‌ای نیست.

لزوم ایستادگی مقابل دشمنان

امام جمعه آبدان نیز با اشاره به اهمیت بالای ماه مبارک رمضان، گفت: فرصت در این ماه مبارک را غنیمت بشماریم. لحظه ها را از دست ندهیم و بتوانیم رضایت پروردگار را جلب کنیم.

حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد بیان کرد: یکی از خطرناک ترین دشمنان بشریت که در آیات و روایات تذکر داده شده غفلت است. اگر انسان غافل شد از انسانیت بیرون می رود.

وی ادامه داد: کسی که از قلب و گوش و چشم خود برای درک حقایق استفاده نکند، از حیوان هم گمراه تر وپست تر خواهد بود. اگر انسان لا ابالی را با الاغ مقایسه کنیم، در قیامت الاغ می گوید من مکلف بودم در مقابل انسان ذلیل باشم، با این که می توانست در مقابل انسان بایستد، بارهای سنگین انسان را جابجا کردم، اما اگر برتری انسان به خوردن و قدرت بود که الاغ بالاتر است.

امام جمعه آبدان تصریح کرد: برتری انسان به اطاعت از خدا بود که انجام نداد، پس از این الاغ هم پست تر است. کسی که مکلف به گرفتن نماز و روزه و دیگر تکالیف الهی است ولی انجام نمی دهد، عدالت پروردگار اقتضا می کند که از حیوان پست تر باشد. خداوند به ما هشدار می دهد که هر دوپایی اشرف مخلوقات نیست. ارزش انسان به اطاعت از خداوند است.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام خاطرنشان کرد: مسئله اصلی از اول انقلاب تا امروز دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی با هدف براندازی نظام اسلامی است که همه دولت های امریکا هدفشان همین بوده است، حتی آنهایی که ادعای دوستی می کردند از همه راه ها استفاده کردند و همیشه هم شکست خوردند. امروز هم قطعا شکست خواهد خورد و ما در شکست دشمن شک ندارم. می دانیم شکست می خورند و سرنوشت این رییس جهمور مانند قبلی ها می شود.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: طبق سنت الهی ما وظایفی داریم که نباید ما را به غفلت بیندازد، اگر غفلت کنیم نمی توانیم مطمئن باشیم که دشمن شکست می خورد. خیلی از وظایفی که رهبری فرمود باید مسئولین انجام دهند، برخی وظایف هم به عهده مردم است زیرا مردم می توانند مسئولین را وادار کنند که به وظایف خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: عهده‌ای که مسئول بلند پایه بودند می گفتند چرا با امریکا مذاکره نمی کنید، ما اجازه مذاکره دادیم، برای انیکه همه بدانند که نمی شود با امریکا تعامل کرد. دشمن کاری به مسائل هسته ای و موشکی ندارد، می خواهد قدرت را از ما بگیرد و ما را نابود کند.

امام جمعه آبدان با بیان اینکه کوتاه آمدن در مقابل دشمن او را گستاخ تر می کند افزود: این مخصوص آمریکا نیست و همه غربی‌ها همین طور هستند، اروپایی‌های هم مانند امریکا هستند. در یکی از دولت های قبلی که به سمت آنها گرایش داشتند، رییس جمهور ما را به دادگاه احضار کردند.

وی تاکید کرد: ایستادگی در مقابل آنها، دشمن را به عقب می راند. در سال ۸۴ پس از مشکلات فراوانی که برای ما ایجاد شد، ما در مقابل آنها ایستادیم و غنی سازی را شروع کردیم، انها به ما التماس کردند و عقب رفتند، وقتی که ما به غنی سازی ۲۰ درصد رسیدیم این اتفاق رخ داد.

حمیدی‌نژاد با اشاره به اینکه اروپا امریکا را رها نمی کند اضافه کرد: در حساس‌ترین مواقع اروپایی‌ها همراهی کرده‌اند و ما ندیده‌ایم در مقابل امریکا بایستند. تجربه دیگر اینکه گره زدن مشکلات کشور به برجام اشتباه است. نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم.


9790088
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است