ورزشی 12:10 - 28 دی 1398

انتقاد تند سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره به حذف از پارالمپیک

جواد فلفلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از تصمیم کمیته ملی پارالمپیک برای کنار گذاشتن فوتبال پنج نفره از بازی های پارالمپیک شوکه هستم، گفت: از هر زاویه ای به این تصمیم نگاه می کنم، منطقی برای آن پیدا نمی کنم. این تصمیم نه کارشناسی است و نه فنی.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی فوتبال پنج نفره به واسطه نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب سهمیه پارالمپیک شد، ادامه داد: می گویند چون قهرمان نشدید، اعزام نمی شوید. من نمی دانم این چه سیاستی است که دنبال می شود آنهم وقتی رشته ها و مُدل رقابت ها و نتیجه گیری در آنها هیچ شباهتی با هم ندارد. در رشته هایی مانند وزنه برداری و دوومیدانی رکورد و میزان پرتاب ملاک عملکرد ورزشکاران و پیش بینی آن است. مثلا می گویند سیامند رحمان می تواند به این اندازه وزنه بالای سر ببرد و بر همان مبنا پیش بینی عملکرد و انتظار ایجاد می‌شود. اما واقعا در رشته های تیمی مانند فوتبال پنج نفره ملاک پیش بینی چیست؟

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره تصریح کرد: برای پارالمپیک ریو و طبق پیش بینی کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی فوتبال پنج نفره اصلا جزو چهار تیم برتر بازی ها هم نبود اما مدال نقره گرفتیم. در همان بازی ها و وقتی راهی فینال شدیم، به محل ستاد کاوران ایران در ریو دعوت شدیم. به ما گفتن که فکر می کردیم جزو چهار تیم برتر هم نشوید و به همین دلیل برای شما تاریخ زودتری را برای برگشت به ایران مشخص کرده بودیم!

فلفلی تاکید کرد: برای تصمیم گیری در اعزام تیم ها فقط نتایج را مدنظر قرار داده اند. اصلا نمی دانم در بطن فوتبال پنج نفره و شرایط این رشته هستند. واقعا چقدر از این رشته شناخت دارند؟

وی با یادآوری اینکه رقابت های فوتبال پنج نفره در پارالمپیک با حضور ۸ تیم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اینکه یک تیم بتواند جزو این هشت تیم قرار بگیرد، باعث افتخار نیست؟ این یک برند نیست؟ آنهم با وضعیتی که ما داشتیم و شرایطی که در اردوها پشت سر گذاشتیم. تیم ملی فوتبال پنج نفره بدون تدارکات کافی به مسابقات گزینشی رفت و موفق به کسب سهمیه هم شد. آن وقت فقط فینال و نتیجه آن را در نظر گرفتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره در بخشی از صحبت های خود یادآور شد: ملی پوشان ما از مسابقات جهانی اسپانیا تا زمان مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی پارالمپیک هیچ تدارکاتی نداشتند، تنه آنها به تنه هیچ بازیکنی از تیم حریف برخورد نکرد و پایشان به توپی در میدان تدارکاتی نخورد. با این شرایط سهمیه گرفتیم آنوقت می گویند چون قهرمان نشدید، اعزام نمی شوید.

وی با طرح این سوال که آیا در کوران مسابقات ریکاوری اهمیت ندارد، گفت: فقط همین سوال را دارم که آیا ریکاوری فقط خوردن سیب زمینی و برنج است؟ واقعا چه شرایطی مهیا بود که ریکاوری مناسب انجام شود؟

فلفلی گفت: اگر قرار است نتیجه گرایی ملاک تصمیم باشد، لطفا پارالمپیک ریو یادمان نرود. اگر مسائل مالی مطرح است که فدراسیون نابینایان پرداخت کامل هزینه های اعزام را متقبل شده است. نمی دانم واقعا چه عاملی باعث این تصمیم شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال نفره در پایان تصریح کرد: شخصا با رئیس کمیته ملی پارالمپیک صحبت کردم. امیدوارم در این زمینه تجدیدنظری صورت بگیرد.

خبرگزاری مهر هفته گذشته در گزارشی اختصاصی با عنوان «حذف ۳۴ سهمیه ورزش ایران از بازی های پارالمپیک» به موضوع کنار گذاشتن برخی ورزشکاران از کاروان اعزامی به توکیو پرداخت.


10349889
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال تهران نمی‌تواند تیم خود را در دیدار برابر شمس آذر همراهی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» صفحه رسمی لالیگا ۱۰۰ گل به یاد ماندنی بازیکنان شماره ۱۰ این لیگ را معرفی کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی به مرحله نهایی مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رحمان محمدی راد به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم والیبال شهداب یزد معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با موافقت فدراسیون جهانی تنیس ایران میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با حضور کشتی گیران ایرانی آغاز شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امشب در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های بارسلونا - پاری سن ژرمن و دورتموند - اتلتیکو مادرید به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال از تلاش برای برگزاری فینال جام حذفی تا پایان خرداد ماه خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال از به اتمام رسیدن لیگ برتر فصل جاری در ۳۱ خرداد ماه خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس همان تیم همیشگی باشد به طور حتم با یک بازی هوشمندانه می‌تواند برابر صنعت نفت پیروز شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است