استانی 15:16 - 04 خرداد 1397
خطیب جمعه‌ شیراز:
امام جمعه‌ شیراز با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم داشتن شیوه‌ی تهاجمی در مقابل جنگ نرم دشمنان، تاکید کرد که هرچه ملت ایران در برابر مستکبران و ظالمان محکم‌تر بایستد، آنان بیشتر و سریع‌تر وادار به تسلیم خواهند شد.

حرم اهل‌بیت بودن بر دیگر جلوه‌های شیراز مقدم است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 4 خرداد شیراز گفت: حرکتی که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند و مسلما از مردم دارالعلم و مرکز فرهنگی، شیراز، انتظار پاسخ مناسب دارند، منفعل نبودن در مقابل جنگ نرم دشمنان است.

وی با اشاره به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد که نباید در مقابل جنگ نرم دشمنان منفعل عمل کرد و منتظر ماند تا آنان حرکتی را انجام دهند بعد ما پاسخ دهیم؛ بلکه همانند سال‌های اول انقلاب که در مقابل حرکت‌های ظالمانه نظیر رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی، اطلاعیه صادر می‌کردیم، امروز هم در جنگ نرم تهاجمی عمل کنیم.

امام جمعه‌ی شیراز هم‌چنین به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، اشاره و با تاکید براین‌که در این بیانات ابعاد مختلف مسائل نظام، اسلام و مسلمانان بحث و تفسیر شد، گفت: این بیانات بسیار بسیار محاسبه‌ شده و در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی بود، لذا باید مکرر بخش‌های مختلف آن را به یاد مردم آورد؛ هر بخش از این بیانات کتابی علمی است که باید مکرر خوانده شده و یادآور شود.

او با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام، گفت: آقا می‌دانستند که سرانجام برجام چه می‌شود اما این تجربه را لازم داشتیم تا بعضی‌ها که دیر متوجه می‌شوند، با کسب این تجربه، متوجه شوند؛ اطاعت از ولی امر مسلمین جهان کلید پیروز ما در همه ابعاد است اما گاهی می‌خواهیم براساس تحلیل خودمان جلو برویم.

امام جمعه شیراز با بیان این‌که مذاکره کنندگان در برجام نیت بدی نداشتند، گفت: آنان می‌خواستند با تحلیل خودشان جلو بروند، آقا هم پدرانه فرمودند برو و تجربه کن تا خودت ببینی؛ ما باید این تجربه را برای نسل‌های آینده هم حفظ کنیم، این‌که دل بستن به کفار هیچ نتیجه‌ای ندارد.

او با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، گفت: دشمنان هرچه را که مسلمانان را به سختی بیندازد، دوست دارند، دشمنی از حرف‌ها و رفتار دشمنان پیداست؛ امروز اشتباهی را تجربه کردیم که شاید در تحلیل‌های بعضی‌ها بود؛ اگرنه همه علاقه‌مند به نظام مقدس اسلامی هستند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد که امروز باید تمام اختلاف‌ها را کنار گذاشت و دست به دست هم داد و با اتکا به توان داخلی، همان‌گونه که در خرمشهر و در جنگ سخت پیروزی را کسب کردیم، در مسئله‌ی اقتصادی هم پیروزی را تجربه کنیم.

او هم‌چنین به تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص مواجهه دولتمردان با اروپا در خصوص برجام اشاره و اضافه کرد: از دولت محترم تقاضا داریم با توجه به تجربه‌ی برجام، در خصوص مسئله‌ی اروپا، فرمایشات رهبری معظم انقلاب را مدنظر قرار دهند و تعامل با اروپا در چهارچوبی باشد که ولی امر مسلمین با کمال جدیت اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه‌ی شیراز به سالروز فتح خرمشهر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر درس‌های بزرگی برای مردم انقلاب ما داشت و اثبات کرد که اگر همه‌ی دنیا هم برعلیه ملتی که خدا با اوست جمع شوند، شکست خواهند خورد.

او با اشاره به این‌که فتح خرمشهر از سوی رزمندگان اسلام، امری غیرقابل انجام و باور نزد دشمنان بود، گفت: پیروزی خرمشهر یعنی امروز هم هیچ فشاری موجب یاس و ناامیدی مردم ایران نخواهد شد و هیچ وقت دیگر مردم ایران اشغال خرمشهر را تجربه نخواهند کرد؛ امروز کشور خیلی قدرتمندتر از دوران دفاع مقدس و دشمن بسیار ضعیف‌تر از آن دوران است.

امام جمعه‌ی شیراز با بیان این‌که باید این قدرتمندی را شکرگزار بود، لزوم قدردانی از رزمندگان،‌ ایثارگران و خانواده‌های شهدا را یادآور شد و گفت: رزمندگان،‌ شهدا، جانبازان و ایثارگران از افتخارات امروز و آینده ایران اسلامی محسوب می‌شوند و ما قادر به جبران زحمات و فداکاری‌های آنان نیستیم.

دژکام هم‌چنین با اشاره به قرار داشتن در آستانه‌ی سالروز رحلت حضرت خدیجه‌ی کبری(س) و میلاد مبارک حضرت امام حسن مجتبی(ع)، لزوم توجه بیش از پیش به مناسبت‌های این چنین در شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت را یادآور شد.

خطیب جمعه‌ی شیراز گفت: سومین حرم اهل بیت(ع) باید در هر مناسبت مربوط به اهل‌بیت(ع) جلوه‌گری داشته باشد و ضرب شصتی محکم به دشمنان نشان دهد و جلوه‌گری مورد نظر مربوط به شما مردم مومن است.

دژکام با تاکید براین‌که در مناسبت‌های مختلف نظیر روز رحلت حضرت خدیجه‌(س) و روز میلاد حضرت امام حسن(ع) باید در تمام نقاط شهر، فعالیت‌های مشهودی را شاهد باشیم، گفت: هر سال 150 هزار غیرایرانی به شیراز سفر می‌کنند، این شهر باید به‌گونه‌ای عمل کند که هر فردی این جلوه‌گری دینی را مشاهده کند.

امام جمعه‌ی شیراز با بیان این‌که تمام جلوه‌های شیراز در جای خود ارزشمند است، تصریح کرد: هیچ جلوه دیگری از شیراز نباید بر سومین حرم اهل‌بیت(ع) مقدم باشد؛ او باید حرم اهل‌بیت(ع) بودن را تثبیت کرد؛ باید نورانیت حرم اهل بیت(ع) را به این شهر داد.

انتهای پیام

9789916
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است