بین‌الملل 09:33 - 30 مهر 1398
کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل که خودش قبلاً رییس جمهور شیلی بوده، خواستار انجام تحقیقاتی مستقل درباره کشته و زخمی شدن معترضان در جریان ناآرامی‌های روزهای اخیر در این کشور شد.

درخواست باچله برای تحقیقات مستقل درباره خشونت‌ها در شیلی

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، گزارش شده که تاکنون در جریان این اعتراضات و ناآرامی‌ها که ابتدا چند روز پیش به انگیزه مخالفت با افزایش قیمت‌های خدمات حمل‌ونقل عمومی در شیلی بالا گرفت تاکنون دست کم 11 تن جان خود را از دست داده‌اند. این اعتراضات در ادامه تبدیل به تظاهراتی گسترده علیه وضعیت نامساعد معیشت مردم در شیلی شد.

وزیر بهداشت شیلی تایید کرده که در جریان تظاهرات و ناآرامی‌های سه روز گذشته در این کشور همچنین 239 تن از شهروندان زخمی شدند.

میچل باچله که سابقاً رییس جمهور شیلی بوده و در حال حاضر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل است، خواستار تحقیقات درباره برخورد پلیس شیلی با معترضان شد.

این کمیسیونر ارشد سازمان ملل گفت، گزارش‌هایی آزاردهنده درباره استفاده افراطی نیروهای مسلح و امنیتی شیلی از زور با هدف کنترل ناآرامی‌ها منتشر شده است.

وی ادامه داد: من بسیار از مشاهده وقوع خشونت‌ها، تخریب‌ها و کشته و زخمی‌ شدن شهروندان در شیلی در پنج روز گذشته، متاسف و آزرده‌خاطر هستم.

او عنوان کرد: ضروری است تمامی اقدامات، چه از سوی مقام‌ها و چه از سوی معترضان، که منجر به کشته یا زخمی‌شدن افراد شد، در معرض تحقیقاتی مستقل، بی‌طرف و شفاف قرار بگیرند.

باچله گفت: مقام‌های دولت شیلی باید در تطابق کامل با استانداردهای حقوق بشری بین‌المللی عمل کرده و هرگونه اعمال وضعیت اضطراری را صرفاً به شکلی استثنایی و قانونمند انجام دهند.

او تصریح کرد: ادعاهایی آزاردهنده درباره استفاده نیروهای امنیتی و مسلح در شیلی از زور به شکلی افراطی، مطرح شده و من همچنین از گزارش‌ها در خصوص سلب حقوق بازداشتی‌ها در استفاده از وکیل که حق مسلم آنهاست و بدرفتاری با برخی دیگر در بازداشتگاه‌ها نگران هستم.

انتهای پیام


10272726
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است