استانی 12:27 - 22 آبان 1398
ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از فعالیت یک واحد پرورش شترمرغ پرواری در این شهرستان با ظرفیت ۲۵۰ قطعه خبر داد و گفت: در حال حاضر دو واحد شترمرغ پرواری دیگر نیز در شهرستان در مجموع با ظرفیت ۵۱۳ قطعه وجود دارد که هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

با این شغل پولدار شوید

سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این دو واحد غیرفعال پرورش شترمرغ پرواری به علت عدم همکاری بانک های عامل در بحث تسهیلات و مشکل سرمایه هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند، افزود: پرورش شترمرغ یکی از مقرون به صرفه ترین شغل ها در بحث پرورش طیور به شمار می رود که جهادکشاورزی شهرستان در این رابطه از متقاضیان حمایت و استقبال می کند اما برای پیشبرد حمایت خود به حمایت بانک ها در این رابطه نیازمند هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در صورت همکاری بانک ها از راه اندازی واحدهای پرورش شترمرغ پرواری حمایت می کنیم، یادآور شد: پرورش شترمرغ در ایران از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شده  و به علت مقاومت در مقابل انواع بیماری ها از ریسک بالاتری در مقایسه با دیگر دام ها و طیور برخوردار است و امروزه از شغل هایی مقرون به صرفه برای تولیدکنندگان این امر به شمار می رود.

بیرنگ خاطرنشان کرد: در استان همدان نیز با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، راندمان تولید، صنایع جانبی، مقرون به صرفه بودن و با توجه به تبلیغات صورت گرفته واحدهایی در این رابطه در حال فعالیت هستند و افراد متقاضی راغب برای درخواست پروانه پرورش شترمرغ وجود دارد.

وی تصریح کرد: شترمرغ از جمله پرندگان فاقد قدرت پرواز بوده که در حالت عادی به شکل وحشی در آفریقا، آمریکا و استرالیا زندگی می کند و گوشت این پرنده از نوع گوشت قرمز با طعمی مشابه طعم گوشت گاو و با پختی سریع و دارای خواصی همچون چربی، کلسترول، سدیم پایین، میزان پروتئین و آهن بالاست و تخم شترمرغ به علت کلسترول پایین و پروتئین بالا از طعم شیرین تری نسبت به تخم مرغ های معمولی برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: این پرنده با ارتفاعی بین ۲ تا ۲.۵ متر و وزنی بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ کیلوگرم و با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت با مقدار گوشتی بین ۳۵ تا ۴۸ کیلوگرم و رشدی بین ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر در ماه دارای چرمی است که از کشش قوی، زیبا و منحصربفرد برخوردار است.

وی در پایان گفت: پر این پرنده که بین ۴۶ تا ۵۰ پر بوده، در تزئینات و مد استفاده می شود و با توجه به استفاده از تمامی اجزاء شترمرغ در مصارف مختلف می تواند از صرفه اقتصادی بالایی برای تولیدکنندگان برخوردار باشد.

انتهای پیام


10292642
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است