بین‌الملل 09:35 - 04 خرداد 1398
وزارت خارجه قطر اعلام کرد، درخواست واشنگتن را برای برگزاری کارگاهی پیرامون وضعیت سرمایه‌گذاری و اقتصاد منطقه دنبال کرده است.

واکنش قطر به کنفرانس اقتصادی بحرین

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی این وزارت‌خانه در واکنش به درخواست آمریکا آمده است، برخی از چالش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری موجود به مشکلات ساختار اقتصادی و نهادی کشورهای منطقه و برخی دیگر به شرایط ژئوپلیتیکی منطقه‌ای و بین‌المللی مربوط می‌شود.

دوحه تاکید کرد، حل سودمند این چالش‌ها مستلزم داشتن حسن نیت، تشریک مساعی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی و فراهم شدن شرایط سیاسی متناسب جهت تحقق شکوفایی اقتصادی است.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه افزود، شرایط مذکور تنها در سایه حل سیاسی و عادلانه مسائل مربوط به ملت‌های منطقه و در رأس آنها مساله فلسطین آن هم براساس خواست فلسطینیان فراهم می‌شود. در ادامه این بیانیه آمده است، اشغال‌گری رژیم صهیونیستی باید پایان یابد، کشور فلسطین با حاکمیت کامل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی برپا شود و براساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی ذی‌ربط، آوارگان فلسطینی حق بازگشت داشته باشند.

این وزارت‌خانه در پایان بیانیه خود آورده است، دولت قطر تاکید می‌کند که از هیچ تلاشی برای حل تمامی چالش‌های پیش‌روی منطقه عربی دریغ نخواهد کرد و در عین حال به مواضع اصولی ثابت خود و آنچه که منافع عالی ملت‌های عرب و از جمله ملت فلسطین را محقق می‌سازد، پایبند است.

قطر از همپیمانان آمریکا به حساب می‌آید و  میزبان یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی‌ آمریکا در خاورمیانه است و میلیون‌ها دلار در سال گذشته میلادی به منظور تقویت و بهبود اقتصاد فلسطین به نوار غزه ارائه داد و متعهد شده است که در ماه جاری میلادی ۴۸۰ میلیون دلار دیگر برای حمایت از غزه و کرانه باختری به فلسطینیان ارائه دهد.

شهر منامه، پایتخت بحرین روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن میزبان کارگاه اقتصادی با عنوان "صلح برای شکوفایی" خواهد بود.

آمریکا اعلام کرد، هدف از این کارگاه تشویق به سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی به عنوان گام اول اجرای طرح معامله قرن و برقراری صلح و حل اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است.

قرار است آمریکا در این کنفرانس بخش اول معامله قرن را اعلام کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت با این طرح مخالف است و تاکید کرده که هرگز در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام


10135682
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است