استانی 09:41 - 29 دی 1398
ایسنا/بوشهر یک کارشناس تغذیه می گوید تغییر الگوی غذایی مردم به مصرف بی‌رویه فست‌فودها، نوشابه‌های گازدار، غذاهای چرب و سرخ شده، مصرف زیاد مواد قندی و شیرین و نداشتن تحرک بدنی کافی موجب بروز اضافه‌وزن و افزایش چاقی شده است.

تغییر الگوی غذایی مردم به مصرف بی‌رویه فست‌فودها

حمیرا دهقانی در جشنواره صبحانه سالم به مناسبت بسیج ملی تغذیه گفت: یکی از عوامل مؤثر در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر، تغذیه سالم است و انتخاب صحیح الگوی غذایی و خود مراقبتی بر وضعیت سلامتی افراد مؤثر است.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما، مصرف قند، نمک و چربی که از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر است، بیشتر از مقدار توصیه شده است و از سوی دیگر مصرف کم سبزی، میوه، شیر و لبنیات از مشکلات الگوی غذایی مردم کشور به‌ شمار می‌رود.

کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: تغییر الگوی غذایی مردم به‌صورت مصرف بی‌رویه فست‌فودها، نوشابه‌های گازدار، غذاهای چرب و سرخ شده، مصرف زیاد مواد قندی و شیرین و نداشتن تحرک بدنی کافی از عوامل مؤثر بروز اضافه‌وزن و چاقی در کشور است.

وی همچنین تصریح کرد: خودمراقبتی تغذیه‌ای یعنی هر فردی با مفهوم تعادل، تنوع و تناسب در برنامه غذایی روزانه آشنا باشد و با روش‌های جایگزینی مواد غذایی، استفاده از منابع غذایی موجود و در دسترس بتواند نیازهای تغذیه‌ای خود را برطرف کند.

دهقانی در خصوص آموزش خانواده‌ها و توانمندسازی آنان بیان کرد: به‌ جای استفاده از آن دسته مواد غذایی که مصرف زیادشان یک عامل خطر مهم ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر، چاقی و کمبود ریزمغذی‌ها می‌شود، از غذاهای سلامت‌محور با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده تغذیه کنند.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ترویج الگوی غذایی سالم با جایگزین‌های غذایی سالم می‌تواند تأثیر به سزایی بر ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه زندگی و آموزش مردم در زمینه تغذیه و ترویج الگوی غذایی صحیح، اولین قدم در راستای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

حمیرا دهقانی عنوان کرد:  با استفاده از راهنماهای غذایی، مردم می‌توانند مواد غذایی مناسب یا جایگزین‌های آنها را انتخاب کرده و از یک برنامه غذایی مطلوب و در نهایت وزن مطلوب که برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر حائز اهمیت است بهره‌مند شوند.

انتهای پیام


10351335
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است