اقتصادی 14:08 - 05 بهمن 1395
بدنبال نخستین اقدامات حمایت گرایانه رییس جمهور جدید آمریکا، دلار در معاملات روز سه شنبه آسیا تحت فشار فروش قرار گرفت در حالیکه ارزش معاملات سهام کاهش یافت.

ترامپ دلار و بازارهای سهام را بهم ریخت

به گزارش ایسنا، صحبت از جنگهای تجاری در حالی مطرح می شود که آمار از احیای فعالیت اقتصادی در سراسر جهان حکایت دارد. نظرسنجی از تولیدکنندگان ژاپنی نشان داد که فعالیت این بخش با افزایش سفارشهای صادرات، با سریع‌ترین روند در سه سال گذشته توسعه یافته است.

ابهام ناشی از سیاست واشنگتن مانع از صعود بازارهای سهام آسیایی شد، در حالیکه به صعود دارایی‌های مطمئن شامل اوراق قرضه و ین کمک کرد.

شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرد در حالیکه شاخص شانگهای کامپوزیت ثابت بود و نیک‌کی ژاپن ۰.۴ درصد اُفت کرد.

استیون منوچین، گزینه ترامپ برای تصدی وزارت خزانه داری آمریکا به سنا اعلام کرد برای مقابله با دستکاری ارزی تلاش خواهد کرد اما به این پرسش که آیا تصور می کند چین ارزش یوان را دستکاری می کند، پاسخی نداد. این اظهارات به ریسک پذیری بازار لطمه زد.

بر اساس گزارش رویترز، منوچین در پاسخهای مکتوب به کمیته امور مالی سنا به طور مکرر اظهار کرد دلار بیش از حد قوی ممکن است در کوتاه مدت منفی باشد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزها ۰.۱ درصد اُفت کرد و به ۱۰۰.۰۸۰ واحد رسید، در حالیکه یورو به ۱.۰۷۵۶ دلار صعود کرد. پوند تحت تاثیر گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه دادگاه عالی انگلیس روز سه شنبه تایید پارلمان برای آغاز مذاکرات رسمی جدایی از اتحادیه اروپا را برای دولت الزامی می کند، مورد حمایت قرار گرفت و برای مدت کوتاه تا سطح ۱.۲۵۴۶ دلار صعود کرد که بالاترین سطح در شش هفته اخیر بود.

در حالیکه ترامپ روز دوشنبه وعده داد مالیاتها را کاهش می دهد و مقررات را تسهیل می کند، رسما خروج از پیمان شراکت ترانس پسیفیک (تی پی پی) را اعلام کرد و از تعرفه واردات برای محصولاتی که در خارج تولید می شوند، صحبت کرد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: جالب است که بازارها به تاکید بر مالیاتهای کمتر و تسهیل مقررات از سوی ترامپ واکنش مثبتی نشان ندادند و نشان دادند همه اخبار خوب در حال حاضر مورد توجه قرار ندارند.

در نخستین هفته حضور ترامپ در کاخ سفید، حس بدبینی رو به رشدی وجود دارد که سخنرانی مراسم تحلیف روز جمعه و درگیری با رسانه‌ها به آن کمک نکرده است.

تردیدها نسبت به اینکه چه میزان تدابیر مالی بکار گرفته خواهند شد، به صعود اوراق خزانه کمک کرد و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به ۲.۳۹ درصد کاهش یافت. بازده اوراق خزانه دو ساله به ۱.۱۶ درصد رسید.

وال استریت بخشی از رشد اخیرش را واگذار کرد. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج ۰.۱۴ درصد اُفت کرد، در حالیکه شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ به میزان ۰.۲۷ درصد و نزدک ۰.۰۴ درصد کاهش یافت.

کاهش ارزش دلار، از قیمت فلزات صنعتی شامل مس و سنگ آهن حمایت کرد در حالیکه هر اونس طلا به ۱۲۱۶.۶۵ دلار صعود کرد که بالاترین قیمت دو ماه گذشته بود.

قیمتهای نفت تحت تاثیر نشانه‌های احیای سریع فعالیت حفاری در آمریکا که اخبار کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را تحت الشعاع قرار داد، ضعیف شد. بهای معاملات نفت خام آمریکا ۲۳ سنت افزایش یافت و به ۵۲.۹۸ دلار در هر بشکه رسید در حالیکه نفت برن با ۲۸ سنت کاهش، در ۵۵.۵۱ دلار ایستاد.

انتهای پیام


8708693
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور وزیر اقتصاد گفت: کاهش هزینه‌ای که در دوسال گذشته به واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت؛ ۳ میلیون تن معادل ۵۴هزار میلیارد تومان و مصرف ۴۰ میلیون نفر بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است