استانی 14:33 - 10 مهر 1399
مدیر کل دامپزشکی استان خبر داد
ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستائی آذربایجان شرقی علیه بیماری نیوکاسل با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستائی آذربایجان شرقی علیه بیماری نیوکاسل

امیرحسین بهداد با اعلام این خبر گفت: انجام واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در جهت تامین سلامت طیور بومی و حفظ سرمایه‌های دامی روستائیان بوده که همه ساله طبق برنامه ریزی مشخص این طرح در روستاهای استان اجرا می‌شود.



وی افزود: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از انتشار ویروس به واحدهای صنعتی و کاهش خسارت اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان است؛ این عملیات واکسیناسیون به صورت آشامیدنی و رایگان در جمعیت طیور بومی استان در حال اجرا بوده و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.



وی در خصوص بیماری نیوکاسل که یک بیماری اختصاصی طیور و غیر قابل انتقال به انسان است، اظهار کرد: این بیماری یکی از بیماری‌های مهم در پرندگان بوده که در صورت عدم همکاری روستائیان می‌تواند موجب تلفات طیور بومی روستایی شده و خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش طیور صنعتی به وجود آورد.



مدیر کل دامپزشکی استان افزود: بر این اساس، رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی و واکسیناسیون منظم طیور از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است.



به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، وی در پایان افزود: در این عملیات، واکسیناسیون یک و نیم میلیون قطعه طیور بومی پیش بینی شده که نیازمند همکاری روستائیان و دهیاری‌ها با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی هستیم.



وی تاکید کرد: از روستائیان درخواست داریم تا در اجرای هر چه بهتر و موفق‌تر این طرح با کارشناسان دامپزشکی همکاری‌های لازم را داشته باشند.



انتهای پیام


10743571
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است