چند رسانه‌ای 07:56 - 21 فروردین 1399

پویش «با من بخوان» در نیمه شعبان/ «عیدانه» مردمی برای شکست کرونا

صالح دریایی فرد مدیر موسسه فرهنگی هنری «لیله القدر» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه در آستانه میلاد امام زمان(عج) توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته با همراهی اعضای گروه هم‌آوایی «لیله القدر» پویش جدیدی را راه‌اندازی کرده‌ایم که با اجرای قطعه «عیدانه - با هم بخوان» از محصولات تازه گروه، تلاش داریم به سهم خود در شکست دادن ویروس کرونا همکاری داشته باشیم.

دریایی‌فرد ادامه داد: به هر حال همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان به امید شکست کرونا شاهد این هستیم که هنرمندان کشور هم دست به کار شده‌اند و با ایجاد پویش‌های گوناگون سعی در حفظ و ارتقاء روحیه هموطنان عزیزمان دارند.

وی افزود: پویش«با من بخوان» از جمله فعالیت‌های گروه هنری «لیله القدر» با پیشینه ۲۷ ساله حضور فعال در زمینه هم‌آوایی و هم‌سرایی است که در قالب آن قطعه‌ای جدید با عنوان «عیدانه» را به اشتراک گذاشته‌ایم. خوشبختانه این پویش بااستقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده و علاقمندانی که در این طرح شرکت کرده‌اند، با بازخوانی قطعه «عیدانه» گروه لیله القدر و ارسال ویدئوهای خود در قالب دابسمش، در این پویش شرکت کرده‌اند.

دریایی فرد گفت: کلیپ «عیدانه» با ترانه عبدالجبار کاکایی، تنظیم حمید فلاح حسینی، میکس و مستر صابر دریایی‌فرد و اجرای گروه بین‌المللی «لیله القدر» این بار با حضور نوجوانان و جوانان ایران زمین در طلیعه میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) و به امید شکست بیماری کرونا، پیشکش نگاه پرمهر مردمان سرزمینمان می‌شود و امیدواریم گامی موثر در جهت ایجاد انگیزه برای مردم در روزهایی که باید با ماندن در خانه نهایت تلاش خود را برای نابودی کامل این ویروس انجام دهیم، باشد.

گروه هم‌خوانی «لیله القدر» از جمله گروه‌های فعال موسیقی مذهبی است که از ۲ دهه پیش فعالیت خود را در حوزه اجرای آثار موسیقایی مرتبط با قرآن و اهل بیت آغاز کرده است. این گروه که در ابتدا به‌عنوان یک مجموعه فعال در حوزه تواشیح مورد توجه مخاطبان قرار گرفت علاوه‌بر اجرای چند زبانه آثارشان سبک جدیدی از هم‌خوانی آثار مذهبی را شکل داده و با به کار گرفتن موسیقی تلاش کردند فضای متفاوتی از اجراهای این چنینی را ارایه دهند.

شیوه‌ای که گروه هم خوانی «لیله القدر» طی سال‌های اخیر پیش گرفته، شیوه‌ای رایج در کشورهایی چون لبنان، سوریه، ترکیه و برخی دیگر از کشورهای اسلامی است. ضمن اینکه در سال‌های اخیر و پس از فعالیت مجموعه‌هایی چون «لیله القدر» گروه‌های نوظهور دیگری نیز در ایران مشغول به فعالیت شده‌اند.


10476667
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار چند رسانه‌ای

چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق و نحوه اجرای آن به صورت گرافیکی را ببینید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» واکنش تحلیلگر صهیونیست درخصوص حمله رژیم اسرائیل به ایران را مشاهده می‌کنید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» تست موشک عجیب هایپرسونیک توسط کره شمالی که آمریکا نگرانی عمیق خود را از آزمایش این سلاح ابراز کرده است، از نظر می‌گذرانید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» کنایه همراه امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به شیطنت یه خبرنگار در نیویورک را مشاهده می‌کنید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» نژاد خاصی از بُزها وجود دارد که وقتی می‌ترسند، کنترل ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهند و غش می‌کنند.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» یمنی‌ها در پایتخت این کشور و در حمایت از مردم فلسطین حاضر شدند.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» هیچ رابطه‌ای مثل ارتباط با خانواده نمی‌تواند در حال خوب انسان اثرگذار باشد.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» اردنی‌ها در امان پایتخت این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» در این کلیپ با بیماری ایدز و نحوه کنترل آن آشنا می‌شوید.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» تصاویری از کوچه دوطبقه در کاشان که نشانه‌هایی از معماری اصیل ایران را در خود دارد، مشاهده می‌کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است