استانی 16:13 - 06 بهمن 1398
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در مناطق زلزله زده استان به اندازه یازده سال مقاوم سازی انجام دادیم، گفت: فقط 1500 کانکس در این مناطق باقی مانده و مابقی کانکس‌ها جمع‌آوری شده است.

به اندازه 11 سال در مناطق زلزله‌زده استان مقاوم‌سازی کردیم

مهرداد سالاری در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که امروز (ششم بهمن) برگزار شد، با اشاره به ساخت و ساز بیش از 109 هزار و 800 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان که بیش از 67 هزار مورد آن تعمیری و مابقی احداثی بوده، اظهار کرد: 22 هزار مورد از واحدهایی که ساختیم تخریب نشده بود، بلکه سازه‌ای غیرمقاوم داشت که آنها را بازسازی کردیم.

وی با بیان اینکه در شرایط معمول سالانه حدود دو هزار واحد مسکونی در استان مقاوم سازی می‌شود، یادآور شد: به اندازه یازده سال در مناطق زلزله زده استان مقاوم سازی انجام دادیم.

سالاری از مقاومت این سازه‌ها در برابر پس لرزه‌هایی که بسیاری از آنها بیش از پنج ریشتر بزرگی داشت نیز یاد کرد و گفت: علی رغم همه کارهایی که انجام شده، اما گاهی مورد کم لطفی نیز قرار گرفتیم.

وی از کمک‌های مردمی برای بازسازی هم قدردانی کرد و افزود: البته این کمک‌ها فقط به اندازه احداث 420 واحد مسکونی آن هم با استفاده از تسهیلات دولتی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از تامین 18 هزار و 800 کانکس برای مردم مناطق زلزله زده هم یاد و خاطرنشان کرد: اکنون عمده این کانکس‌ها جمع‌آوری شده و فقط 1500 کانکس باقی مانده است.

به گفته این مسئول، در بسیاری از مناطق زلزله زده برای افرادی که خانه نداشتند نیز زمین و امکاناتی در نظر گرفته شده است.

سالاری با اشاره به رونق و شادابی که اکنون در شهرهای زلزله زده استان وجود دارد، اضافه کرد: در شهر سرپل‌ذهاب که خانه‌ها در گذشته 1.1 طبقه بودند اکنون میانگین طبقات به 3.9 طبقه رسیده است. البته درخواست ما از مردم این است که از ساخت بنای اضافه خودداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل در استان از جمله جابجایی منازل حریم رودخانه‌ها، ساماندهی قره‌سو و ... نیز یاد کرد.

سالاری با بیان اینکه در کنار همه این اقدامات از برنامه‌های توسعه عمرانی دیگر استان نیز غافل نبودیم، گفت: بندرخشک نیز که زمینه‌ای برای توسعه کرمانشاه است در مرحله تبادل زمین است و سرمایه‌گذار برای احداث آن پای کار خواهد بود.

وی احداث شهر جدید کنار کرمانشاه برای هدایت سرریز جمعیت، پیشبرد راه آهن تا خسروی که اکنون در بخش زیرسازی تا اسلام آبادغرب 80 درصد و تا خسروی 12 درصد پیشرفت دارد، به مناقصه رفتن آزادراه کربلا و ... نیز از دیگر اقدمات عمرانی در دست انجام در کرمانشاه یاد کرد.

حبیب الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه از دستگاه‌ها خواست از اکنون برای استفاده از بودجه سال 99 آماده باشند و کارهای لازم را انجام دهند تا با ابلاغ بودجه بتوان ظرف مدت کوتاهی مبادله موافقت نامه‌ها را انجام داد.

وی همچنین از دستگاه‌ها خواست از ظرفیت اعتبارات اسناد خزانه نیز بهره‌مند شوند.

وفایی با اشاره به 125 میلیارد تومانی که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اکنون در حساب خزانه استان است، گفت: تعهد دادیم با استفاده از این اعتبار پروژه‌های باقی مانده را به اتمام برسانیم.

وی همچنین از کاهش 10 درصدی اعتبارات هزینه‌ای در بودجه سال آینده با توجه به شرایط کشور هم یاد کرد و با بیان اینکه این کاهش در کرمانشاه سه درصد و معادل حدود 15 میلیارد تومان است، گفت: دستگاه‌ها باید در این زمینه صرفه جویی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

 


10363416
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است