سیاسی 13:48 - 24 مرداد 1397

صنعتگران به حمایت ویژه نیاز دارند

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در جلسه کارگروه اشتغال استان قم که قبل از ظهر چهارشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی کشور، اظهار کرد: صنعت و تولید در شرایط فعلی به حمایت گسترده‌تر نیاز دارد تا از این دوره گذار عبور کرده و به ثبات اقتصادی برسیم.

وی با اشاره به اینکه تأمین نقدینگی برای واحدهای تولیدی مسئله اصلی است، افزود: در این دوره باید به کارخانه‌جات کمک کنیم تا زمین نخورند و بانک‌ها هم باید نسبت به این موضوع نگاه ویژه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از مسئولان خواست دستورالعمل جدید دولت را که به استانداران اختیارات بیشتری برای پیشبرد مسائل اقتصادی داده را پیگیری کنند.

وی همچنین به اهمیت حفظ و گسترش مشاغل خانگی در توسعه اشتغال اشاره کرد و افزود: در قم ظرفیت برای مشاغل خانگی زیاد است و زود هم به نتیجه می‌رسد که باید پیگیری شود.

لاریجانی در پاسخ به اعتراض تولیدکنندگان به سیاست جدید دولت در گرفتن ما به تفاوت ارز دولتی و آزاد برای واردات مواد اولیه گفت: ما نمی‌توانیم کالای دو قیمتی در بازار داشته باشیم. وقتی اعلام شده که ارز آزاد برای کالاهای غیر اساسی مبنا است باید از همین الان اعمال شود اما باید برای تامین سرمایه‌ در گردش به کارخانه‌ها کمک کرد.

لزوم حل مشکلات صادرکنندگان

وی خطاب به فعالان بخش خصوصی در جلسه اضافه کرد: در شرایط فعلی امکان ارائه ارز دولتی برای تمام کالاها وجود ندارد و سناریوهای اقتصادی باید بر این مبنا چیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل کالاهای موجود در گمرک را می‌توان با ضمانت یا ترخیص دو مرحله‌ای حل کرد، اظهار داشت: در صادرات اما با شرایط جدید وضعیت خوبی خواهیم داشت و باید مشکلات صادرکنندگان حل شود تا رونق را در آن بخش شاده باشیم.


9874919
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است