استانی 10:50 - 29 دی 1398
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:
ایسنا/زنجان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پرورش الاغ‌های شیری در استان زنجان به علت نیاز به سرمایه‌گذاری، با استقبال مواجه نشده است.

راه‌اندازی واحدهای پرورش الاغ‌های شیری با استقبال مواجه نشد

جواد تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه واحد رسمی پرورش الاغ‌های شیری در استان زنجان راه‌اندازی نشده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون مستندات علمی مبنی بر خواص و فواید گفته شده در زمینه محصولات حاصله از الاغ اعم از محصول شیر و عنبرنسا و سایر محصولات آن ارائه نشده است، از این رو راه‌اندازی و پرورش الاغ‌های شیری در استان با استقبال مواجه نشده است.

این مسئول به نبود متقاضیان در استان زنجان پیرامون راه‌اندازی و پرورش الاغ‌های شیری اشاره و عنوان کرد: با توجه به نبود فرد متقاضی در زمینه پرورش الاغ‌های شیری در استان زنجان، می‌توان اذعان کرد که کشش و ظرفیتی برای راه‌اندازی واحدهای مذکور در سطح استان زنجان به منظور به کار گرفتن شیر و عنبرنسا و سایر محصولات مشابه الاغ وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که خواص و فواید گفته شده از محصولات حاصله از الاغ غالبا در میان مردم عامی و به حالت محاوره‌ای وجود دارد و هیچ‌گونه شواهد، دلایل و مستندات علمی برای اثبات خواص و فواید گفته شده، تاکنون از منابع علمی موجود ارائه نشده است.

وی با اشاره به محصول عنبرنسا حاصل از مدفوع الاغ که اخیرا مدتی است در میان جامعه رواج پیدا کرده است، تصریح کرد: آنچه که در میان جامعه مطرح می‌شود چنانچه مبنای برنامه‌ریزی دولت و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد مدتی بعد فروکش خواهد کرد و در این صورت سرمایه دولت در معرض خطر و تهدید قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام


10351569
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است