استانی 14:11 - 30 مهر 1398
رییس دانشگاه کردستان:
رییس دانشگاه کردستان گفت: با توجه به اینکه پژوهشکده‌های عرضه محور دارای ردیف بودجه بوده و تمامی دریاها و دریاچه‌های کشور دارای پژوهشکده هستند، لذا باید برای احداث و راه اندازی پژوهشکده مطالعات و تحقیقاتی دریاچه زریبار مریوان نیز ردیف بودجه تعریف شود.

راه اندازی پژوهشکده مطالعات و تحقیقاتی دریاچه زریبار نیازمند تعیین بودجه است

به گزارش ایسنا، رحمت صادقی، امروز سه شنبه(30 مهرماه) در دیدار با سید مهدی فرشادان، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ‫دانشگاه کردستان با دارا بودن بیشترین میزان دانشجو در استان به عنوان بزرگترین مجتمع آموزش عالی و دانشگاه مادر محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، حدود ۴هزار و ۵۳۰ دانشجو در کشور وجود دارد افزود: در استان کردستان نیز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۲ هزار و ۶۹۰ دانشجو در حال تحصیل هستند.

رییس دانشگاه کردستان، به محرومیت استان کردستان اشاره و عنوان کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری کردستان و تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه به استان، سرانه هر نفر ۸۵ هزار تومان است که این رقم با توجه به میانگین کشوری که ۱۲۰ هزار تومان است کم بوده و بر همین اساس ما جزو استان های آخر کشور هستیم.

وی با اشاره به حذف سطح بندی دانشگاه ها بر اساس شاخص های کمی گفت: اگر چه این نوع تقسیم بندی در سیستم وزارت خانه حذف شد، اما اثرات آن هنوز وجود دارد و ضروری است تا رتبه بندی دانشگاه ها به لحاظ کیفی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان، به آمار رشته های دکترا در استان های همجوار اشاره کرد و افزود: دانشگاه کردستان ۳۰ رشته دکتری و نزدیک به ۴۰۰ نفر هیأت علمی دارد که متاسفانه به نسبت قدمت دانشگاه از این نظر رشد نکرده ایم.

وی کسب رتبه ۸۰۱ الی هزار دانشگاه را در رتبه بندی جدید تایمز، افتخار و اعتبار بزرگی دانست و عنوان کرد: اگر ادعا می‌کنیم که دانشگاهی بین المللی با حضور دانشجویان خارجی داریم، باید در سیستم های بین المللی جایگاهی داشته باشیم که خوشبختانه امسال در رتبه بندی تایمز موفق به کسب رتبه قابل توجه و معتبری شدیم.

صادقی تصریح کرد: با توجه به اینکه پژوهشکده‌های عرضه محور دارای ردیف بودجه هستند و تمامی دریاها و دریاچه‌های کشور دارای پژوهشکده هستند، لذا باید برای احداث و راه اندازی پژوهشکده مطالعات و تحقیقاتی دریاچه زریبار مریوان نیز ردیف بودجه تعریف شود.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: متاسفانه کردستان به دلیل تپه ای بودن و توپوگرافی خاصی که دارد برای آماده سازی یک ساختمان نیازمند صرف هزینه ای به اندازه ساخت همان ساختمان دارد و این ساخت دانشکده های جدید را با مشکل بودجه مواجه می کند.


10273085
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است