ورزشی 11:47 - 05 اسفند 1396
بعد از کسب اولین مدال طلای هندبال زنان ایران
نایب رییس زنان فدراسیون هندبال می گوید که برنامه راهبردی فدراسیون هندبال این است که در چهارسال آینده به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یابیم.

نوری: چشم انداز چهارساله هندبال زنان ایران برنز شرق آسیا است

میترا نوری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اولین مدال دختران هندبال ایران در مسابقات غرب آسیا، اظهار کرد: ما تاکنون در هندبال زنان مدال رسمی نداشتیم. این اولین مدال طلای رسمی ما است. مدال‌هایی  که در بازی‌های کشورهای اسلامی کسب شده است، غیر رسمی تعریف می‌شود. مسابقاتی رسمی است که در تقویم فدراسیون آسیایی و جهانی درج شده باشد.

نایب رییس زنان فدراسیون هندبال در ادامه‌، گفت‌: خوشحال هستم که علی‌رغم نبود زمان و وقت، برای تدارک و اعزام به مسابقات غرب آسیا نتیجه‌ خوبی حاصل شد. به لطف خدا هماهنگی و همکاری که بین فدراسیون  هندبال و باشگاه شهید چمران  لارستان رخ داد، مثمرثمر واقع شد و توانستیم به اولین مدال طلا در هندبال بانوان دست یابیم.

نوری با بیان این که هندبال ایران در غرب آسیا سرآمد است، گفت‌: ما در غرب آسیا سرآمدیم. سال گذشته هم من عضو کمیته‌ فنی مسابقات غرب آسیا بودم و نسبت به سطح این رقابت‌ها شناخت داشتم. من یقین داشتم که ما می‌توانیم از این مسابقات دست پر بر گردیم. البته پیش‌بینی مدال طلا را نداشتم.

نایب رییس زنان فدراسیون هندبال در ادامه،‌ خاطر نشان کرد: خدا را شکر تیم کشور ما با یک ترکیب زنانه و کادر فنی زنانه در این مسابقات حضوری موفق داشت. همه تیم‌ها سرمربی مرد داشتند و تنها تیمی که با سرمربی زن در این رقابت‌ها حضور داشت تیم ایران بود. فارغ از بار منفی تیم ما کاملا یک دست و همدل بود و توانست با این شرایط به بهترین نتیجه‌ ممکن در این رقابت‌ها برسد. باعث افتخار من بود که در بین همکارانم در آسیا، علاوه بر تبریک به لحاظ فنی به جهت اخلاقی و منش حرفه‌ای نیز به من تبریک می گفتند.

وی در مورد کشورهای غرب آسیا، اظهار کرد: ما در سال ۲۰۰۷ با همت علیرضا رحیمی به عنوان اولین کشور مسلمان مجوز حجاب اسلامی را از فدراسیون جهانی هندبال گرفتیم. استارتی که ما در سال ۲۰۰۷ زدیم کشورهای منطقه غرب آسیا از سال ۲۰۱۲ شروع کردند. ما در سال ۲۰۱۲ در مسابقات قهرمانی آسیا قطر را با اختلاف خیلی زیاد  از پیش رو برداشتیم، اما در حال‌ حاضر این تیم خیلی متفاوت شده است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همین طور تیم اردن نیز از جمله تیم‌های خوب بود که از مربی تونسی بهره می‌برد. این مسابقات برای تیم لبنان نیز آن قدر مهم بود که  از بازیکن تونسی استفاده کرد و با تدارک خوبی به این مسابقات آمده بود. هدف لبنان این است که در قهرمانی آسیا سال آینده حضور داشته باشد.

او هدف هندبال زنان ایران در چهارسال آینده را مدال برنز آسیا عنوان کرد و گفت‌: کشور ما به آن آمادگی رسیده است که خود را به کشورهای شرق آسیا نیز نزدیک کند. حال که کشورهای غرب آسیا را پشت سر گذاشتیم، تلاش ما در فدراسیون هندبال این است که در بخش زنان به کشورهای شرق آسیا نزدیک شویم.  برنامه راهبردی ما این است که در چهار سال آینده از کشورهایی همچون قزاقستان و چین پیشی بگیریم و به مدال برنز آسیا را کسب کنیم. قزاقستان و چین همیشه در آسیا در رده سوم و چهارم قرار دارند. چشم انداز ۱۰ ساله آینده ما نیز این است که خود را به کشورهای ژاپن و کره که همیشه عناوین اول و دوم  آسیا، المپیک و جهان را در اختیار دارند و فاصله تجربی ما با آن‌ها زیاد است نزدیک کنیم. دختران ما ظرفیت و توان این را دارند که با برنامه‌ریزی صحیح، داشتن اردوی تدارکاتی مثبت و کمپ‌های تمرینی با کشورهای دیگر  در میادین بین‌المللی به مدال برسند و این‌ها برای دختران هندبال ایران دور از دسترس نیست.

انتهای پیام


9689418
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با گذشت بیش از ۲ سال از پارالمپیک توکیو و با وجود پیگیری‌های فراوان، مهدی اولاد مدعی است که هنوز پاداش قهرمانی خود را از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دریافت نکرده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس حقوق درباره ارزیابی اش از واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آرسنال در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با ۵ گل چلسی را در هم کوبید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است