علمی فناوری 12:37 - 05 بهمن 1395
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان از تولید حدود 850 عنوان مقاله از سوی اعضای هیات علمی این دانشگاه از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.

انتشار 2.5 مقاله به‌ازای هر هیات علمی در دانشگاه سمنان

به گزارش ایسنا، دکتر علی حقیقی‌اصل با اعلام این خبر اظهار کرد: تولید مقالات علمی به نسبت اعضای هیات علمی این دانشگاه در وضعیت خوبی قرار دارد به طوری‌که به ازای هر عضو هیات علمی حدود دو و نیم مقاله تولید شده است.

دکتر حقیقی با اشاره به فعالیت 370 عضو هیات علمی در دانشگاه سمنان افزود: این مقالات علمی –پژوهشی و علمی ترویجی در ژورنال‌های مختلف داخلی و خارجی و به صورت ISI و ISC منتشر شده‌اند که البته روند تولید مقالات همچنان ادامه دارد و تا پایان سال پژوهشی این رقم افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی از انتشار 34 عنوان کتاب در 10 ماهه امسال هم خبر داد و گفت: در این بخش سرانه انتشار کتاب به نسبت اعضای هیات علمی از بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کشور در وضعیت مطلوب‌تر و بالاتری قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به انتخاب انتشارات دانشگاه سمنان به عنوان ناشر برتر استانی در سومین دوسالانه کتاب سال استان ادامه داد: چندین کتاب دیگر نیز از سوی انتشارات این دانشگاه که تالیف و ترجمه اعضای هیات علمی آن است در دست چاپ است و این آمار تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.

حقیقی اصل انتشار 11 عنوان مجله علمی را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه سمنان برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد 10 مجله دارای اعتبار علمی -پژوهشی و ISI و یک مجله هم دارای اعتبار علمی – ترویجی است.

وی به کیفیت مطالب منتشر شده در این مجلات اشاره کرد و گفت: با بررسی وضعیت ضریب تاثیر نشریات کشور از سوی پایگاه ISC که سال گذشته انجام شد ، شش مجله علمی - پژوهشی دانشگاه سمنان توانستند در زمره با کیفیت‌ترین مجلات کشور قرار گیرند که از این میان مجله روانشناسی بالینی دانشگاه سمنان موفق به دریافت مرتبه Q1 و بالاترین IF از سوی پایگاه ISC و به عنوان یکی از بالاترین و بهترین نشریات کشور معرفی شد.

وی  از انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف به عنوان یکی دیگر از موفقیت‌های دانشگاه سمنان نام برد و اضافه کرد: با توجه به انجام پژوهش‌های مختلف از سوی اعضای هیات علمی این دانشگاه ، موسسات مختلف دولتی و خصوصی اسقبال خوبی برای انعقاد تفاهم‌نامه و انجام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه سمنان داشته‌اند به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 15 تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی همچنین به اتمام 16 طرح پژوهشی درون دانشگاهی از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: 45 عنوان طرح پژوهشی از سوی اعضای هیات علمی برای بررسی به این معاونت پیشنهاد شده که نتایج بسیار خوبی را در بخشهای مختلف شامل اختراع ، تولید مقالات معتبر علمی و ... داشته است.

دکتر حقیقی گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه سمنان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد 12 عنوان طرح به این صندوق ارسال شد که بیشتر این طرحها منجر به انعقاد قرار داد پژوهشی شدند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: کسب این موفقیت‌ها نشان از افزایش رشد کیفی و کمی بخش پژوهش و بنیه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان دارد و امیدواریم بیش از پیش شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه باشیم.

انتهای پیام


8708010
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است