اجتماعی 18:57 - 01 شهریور 1396
معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در مراسم تحلیف شورای شهر شهرستان قرچک گفت: شورا دست و بازوی دولت است و در کنار دولتمردان می‌تواند بسیاری از معضلات کشور را مرتفع کند. ما معتقدیم که بدون حضور شوراها توفیقات دولت اندک خواهد بود.

معاون استانداری تهران: شوراها بازوی دولت هستند

به گزارش ایسنا، سید شهاب الدین چاوشی، در مراسم تحلیف و آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای شهر و روستای شهرستان قرچک اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند وظیفه شورا صرفاً رسیدگی به امور عمرانی شهر است‌، اما وجهه اجتماعی و فرهنگی شورا بر سایر وظایف ارجحیت دارد. یکی از وظایف شوراها این است که در راستای کاهش و رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی مورد تأکید مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی در ادامه عنوان کرد: همه مسئولان باید بدانند برای فرصتی که فراهم شده تا به مردم خدمت کنیم، فداکاری‌های زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به همکاری پس از پایان رقابت‌های انتخاباتی گفت:  اکنون که دوره رقابت و انتخابات تمام شده وظیفه واحدی داریم وآن‌هم خدمت به مردم و حفظ اعتماد آنهاست؛ اعتمادی که سرمایه بزرگ اجتماعی برای اعضای شورا محسوب می شود.

چاوشی ادامه داد: در کشور ما برخلاف کشورهای دیگر، ضمن اینکه وظیفه خدمت و گردش قدرت را پذیرفته ایم، معتقدیم لحظاتی که برای خدمت صرف می‌کنیم ذخیره آخرت ماست و رفتار مسئولان به نوعی بیانگر کارآمدی حکومتی است که به نام دین در این کشور شکل گرفته است.

وی در همین رابطه عنوان کرد:  اگر مسئولی تقوا و ترس از خدا نداشته باشد در مسئولیت خود بازنده خواهد بود و تمام مسئولان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که حتما باید برای لحظه لحظه مسئولیت خود حساب پس بدهند. مسئولان باید خیرخواه یکدیگر باشند و توجه داشته باشند که مردم از رفتار مسئولان، نظام را قضاوت می‌کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران اضافه کرد: مسئولان در قبال یکدیگر نیز مسئولند.  با پرهیز از مچ‌گیری باید مراقب یکدیگر باشند تا مبادا از مسیر خدمت منحرف شوند. در نظام جمهوری اسلامی همه چیز در کنار هم معنا پیدا می‌کند و به همین دلیل است که مردم از روی رفتاری که مسئولان دارند نظام را قضاوت خواهند کرد.

چاوشی با اشاره به لزوم همگرایی میان شوراها و دولت گفت: شوراهای اسلامی و دولت در کنار یکدیگر هستند و نیاز به حمایت یکدیگر دارند. شورا دست و بازوی دولت است و در کنار دولتمردان می‌تواند بسیاری از معضلات کشور را مرتفع کند. ما معتقدیم که بدون حضور شوراها توفیقات دولت اندک خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقص و نقض قوانین دو مشکل عمده پیش روی کشور است، گفت: شوراها باید برای حل این دو مشکل پیش قدم شوند. به این معنی که پیشنهادات خود را یا در قالب طرح به مجلس ارائه دهند یا پیشنهادات از طریق دولت در قالب لایحه ارائه شود. نقش اعضای شوراها کمتر از مدعی العموم نیست، به همین دلیل اعضای شورا باید با صلابت در مقابل نقض قانون بایستند.

چاوشی گفت: آموزش اعضای شوراها در دستور کار استانداری قرار گرفته و این مهم عملیاتی شده است.

وی دو عنصر سلامت و کارآمدی مدیران را از مسائل مهم در اداره کشور عنوان کرد و با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظام شایستگان است، از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست در انتخاب دهیاران و شهردار دقت کافی داشته باشند و کارآمدی و سلامت افراد را بسنجند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه به حق مردم باید توجه شود گفت: مردم از تبعیض رنج می‌برند. اعضای شوراها نباید اجازه دهند حق مردم اجحاف شود و در این راستا باید بتوانند به راحتی به خواسته عده‌ای نه بگویند، ما امانت‌دار مردم هستیم و نباید در این امانت تصرف شخصی کنیم.

چاوشی همچنین در مورد مشارکت مردم قرچک در انتخابات عنوان کرد:  قرچک یکی از شهرستانهای موفق در جلب رضایت و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بوده است و همدلی خوبی که بین فرماندار و اعضای شورای تأمین و سایر مسئولان وجود دارد، قابل تقدیر است.

انتهای پیام


9382505
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است