اجتماعی 09:17 - 03 مهر 1397
در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد
در پی تماس‌های مکرر جمعی از پرسنل قراردادی یکی از بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران با خبرنگار ایسنا مبنی بر تعدیل نیرو در این بیمارستان و عدم پرداخت به موقع کارانه‌های آنها، معاون توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

ماجرای تعدیل نیروهای قراردادی در یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران

دکتر علی شهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعدیل نیرو در یکی از بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: باید توجه کرد که یکسری واحدهای بیمارستانی و دانشگاهی به پیمانکاران شرکتی سپرده شده و ما از خدمات آنها به صورت خرید خدمت استفاده می‌کنیم. قرارداد پیمانکار قبلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا اول فروردین ۹۶ بوده است که دو تا سه دوره قراردادشان را  تمدید کردند و در حال حاضر مجددا مناقصه گذاشته شده تا پیمانکار جدید انتخاب شود.

وی افزود: به هر حال پیمانکارها تغییر می‌کنند و هر پیمانکار هم کارمندان و پرسنل خودش را می‌آورد. روال به این صورت است که ما به پیمانکار اعلام نیاز می‌کنیم و آنها هم نیاز را تامین می‌کنند. بنابراین این موضوع به تغییر پیمانکار شرکتی تامین نیروی انسانی مربوط است. همانطور که گفتم قرارداد پیمانکار قبلی تا اول فروردین ۹۶ بوده که دو تا سه دوره تمدید شده است و در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ قرارداد این پیمانکار تمام شده است. زمانیکه در مناقصه جدید پاکت پیمانکار جدید باز شود، اگر همان پیمانکار قبلی بود، نیروها را نگه می‌دارد، اما اگر پیمانکار دیگری برنده مناقصه شد، خودش برای تامین نیروهای مورد نیاز تصمیم می‌گیرد.

نحوه پرداخت حقوق و کارانه به نیروهای قراردادی بیمارستان‌ها

شهرامی درباره نحوه پرداخت حقوق و کارانه به نیروهای قراردادی شرکتی نیز گفت: حقوق را ما به طور کامل به شرکت پیمانکار می‌پردازیم. زیرا ما از شرکت پیمانکار خرید خدمت کرده‌ایم. بنابراین در ازای نفر پول نمی‌دهیم، بلکه طبق قراردادی که با پیمانکار بسته‌ایم، پول را پرداخت می‌کنیم و خود پیمانکار حقوق را به کارکنانش می‌پردازد. درباره کارانه‌های بیمارستانی نیز باید توجه کرد که کارانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور چندین ماه عقب هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بنابراین کارانه بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور عقب است و کارانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم بین ۹ تا ۱۸ ماه در مراکز مختلف با تاخیر و عقب‌ماندگی در پرداخت مطالبات روبروست. در نتیجه پولی که بابت کارانه به پیمانکار می‌پردازیم تا به پرسنل پرداخت کند، بین هشت تا ۹ ماه طول می‌کشد. بنابراین تاخیر کارانه یک تاخیر ملی است که هم درباره پرسنل رسمی اعمال می‌شود و هم برای پرسنل شرکتی پیمانکاری.

شهرامی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت کارانه‌ها به دلیل تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی است، افزود: در حال حاضر کارانه پزشکان و پرسنل بیمارستانی در کشور حدود یکسال تاخیر دارد، نیروی شرکتی هم وقتی پول کارانه‌اش را می‌گیرد که طلب بیمه حاصل شود و ما به شرکت پول را بدهیم.

انتهای پیام


9918410
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است