فرهنگی‌هنری 06:30 - 29 مهر 1396
مشاور و طراح پروژه مجموعه مستند‌های «کارستان» گفت: تولید فیلم‌داستانی در این پروژه آغاز خواهد شد.

رخشان بنی اعتماد در نشست بررسی مستندهای «بنیانگذار محک» و «طبرستانی‌ها» در خانه هنرمندان ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: «در ابتدا که پروژه کارستان کار خود را آغاز کرد هدف ما صرفا ساخت فیلم نبود بلکه قصد داشتیم در این پروژه تولیدات متفاوتی همچون چاپ عکس، چاپ پژوهش‌های انجام شده توسط ارزش‌آفرینان، نوشتن کتاب‌های ساده برای کودکان و نگارش فیلمنامه‌های سینمایی داشته باشیم». به گزارش همشهری بنی‌اعتماد ادامه داد:

«گام بعدی ما در پروژه کارستان، تولید فیلمنامه‌هایی امیدبخش توسط فیلمنامه‌نویسانی حرفه‌ای است. بنابراین امیدوارم به این واسطه تا 2سال آینده در سینمای‌مان شاهد ساخته‌شدن فیلم‌هایی امیدبخش با همین رویکردی که مستندهای کارستان دنبال می‌کنند، باشیم». بنی‌اعتماد درباره چرایی این رویکرد گفت: «اگر بخواهیم بهبودی برای جامعه متصور شویم به‌جز فرهنگسازی چاره‌ای به‌نظرمان نمی‌رسد. سینما ابزاری بسیار قدرتمند برای فرهنگسازی است».

او ادامه داد: «قبل از شکل‌گیری پروژه کارستان به این فکر می‌کردم که جوانان ما در این جامعه نسبت به افرادی که بتوانند برایشان الگو -به معنای الهام بخش‌بودن- باشند شناخت کمی دارند و ارتباط جوانان با جامعه صرفا محدود به ارتباطی‌ است که با اطرافیان خودشان دارند. در کشور ما با وجود تمام مشکلات و کمبودهایی که وجود دارد، اتفاقات بسیار مهمی توسط افرادی شکست‌ناپذیر رخ می‌دهد ولی تابه‌حال از آنها تصویر روشنی ارائه نشده است».

مجتبی میرتهماسب، تهیه‌کننده این پروژه نیز پیش‌تر در گفت‌وگویی با سایت هنروتجربه تأکید کرده‌بود که کارستان صرفا یک پروژه مستندسازی نیست:« در واقع هدف اصلی­‌ و موتور محرکه این پروژه، سینمای مستند است، اما این پروژه آن­‌چنان قابلیت داشت که ما به انواع محصولات فرهنگی مرتبط با آن فکر کنیم.»

پروژه کارستان که به معرفی کارآفرین‌های ایرانی می‌پردازد، از سال ۱۳۹۳ آغاز شده‌است. این مجموعه با طراحی و تهیه‌کنندگی رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب و مشارکت «بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان» با همکاری مستندسازان، در قالب فیلم‌هایی مستقل از زندگی و حرفه‌ کارآفرینان موفق ایرانی تهیه شده‌است. در مرحله اول این پروژه 6مستند «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد، «طبرستانی‌ها» و «بنیانگذار محک» به کارگردانی محسن عبدالوهاب، «مادر زمین» به کارگردانی مهناز افضلی، «پنبه تا آتش» به کارگردانی بهرام عظیم‌پور و «پازلی‌ها» به کارگردانی مهدی گنجی ساخته شده‌اند که هم اینک بر پرده سینماهای هنروتجربه هستند.


9488624
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اسماعیلی با بیان اینکه از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود، از راه‌اندازی ستاد تدوین احکام برنامه هفتم در وزارت فرهنگ خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث فرهنگی، مرمت را امری مقدس و کار پروردگار عالم دانست و گفت: میراث ملموس و میراث‌ناملموس از هم جدا نیستند و روی هم تاثیر متقابل دارند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد رسولی شاعر آئینی درباره عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعری سرود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه آغاز خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد داد: در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، ویزای زیارتی یا گردشگری برای شهروندان این کشورها، برقرار شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس شنیده‌ها اکران فیلم سینمایی مست عشق که قرار بود فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه همزمان در ایران و ترکیه آغاز شود، به تعویق افتاد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از برگزاری جلسه کمیته انتخاب، نامزد‌های نهایی عنوان «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب» معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، جدول اجرای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسول صدرعاملی، ۷ سال پس از آخرین فیلمی که جلوی دوربین برده، «زیبا صدایم کن» را کارگردانی می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است