سیاسی 14:24 - 27 دی 1396
نبیه بری در دیدار با ولایتی:
رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه توطئه های بسیار بزرگی علیه کشورهای اسلامی وجود دارد، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری در ایران، لبنان و میان کشورهای اسلامی نیازمند وحدت هستیم.

بیش از هرزمانی میان کشورهای اسلامی نیازمند وحدت هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، نبی بری رئیس مجلس لبنان بعد از ظهر امروز در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دیدار روز گذشته با رهبر انقلاب اسلامی شنیدیم که ایشان گفتند که چگونه باید در مقابل امپریالیسم آمریکایی دست به مقاومت بزنیم، ایشان به ما فرمودند تنها از طرق سیاسی و نظامی سخت افزاری نمی توان با جبهه استکبار مبارزه کرد بلکه باید در مسیر علمی هم این مساله دنبال شود.

وی گفت: برای ثبت در تاریخ می گویم که این جمهوری اسلامی ایران بود که پایه و مبنای قلب تپنده مقاومت و انقلاب در لبنان بود و رهبری جنبش ما هم با امام موسی صدر بود که وی هم ایرانی بود و خواهان مبارزه با اسرائیل با همان امکانات کم و ناچیز در آن زمان بود.

بری تصریح کرد: هم چنین مسول تشکیلاتی که برای این مسائل برنامه ریزی میکرد مرحوم شهید چمران بود. در سال ۱۹۷۴ اولین عملیات مقاومت در لبنان بود. ما در آن زمان اینطور می دیدیم که اسرائیل مطامعی در لبنان دارد و در نتیجه ما نباید اجازه بدهیم که آنها خاک کشور ما را اشغال کنند و باید دست به مقاومت می زدیم که اینطور هم شد.

رئیس مجلس لبنان ادامه داد: وقتی که حزب الله از درون جنبش امل شکل گرفت یک رویارویی مغایرتی مابین ما بروز کرد و عوامل خارجی هم دست به مداخلاتی زدند و در آن زمان آقای ولایتی وزیر امور خارجه ایران بودند و نقش بسیار بزرگی در حل آن مسائل داشت و من آن زمان را فراموش نمی کنم.

وی افزود: از آن زمان تا امروز و انشالله برای همیشه من و برادرم سید حسن نصرالله دو روح در یک پیکر هستیم و مبانی جمهوری اسلامی ایران از شالوده های ساختاری ما بوده و هست.

بری گفت: امروز بیش از هر زمانی هم در لبنان و هم در ایران و هم در میان دیگر کشورهای اسلامی نیازمند وحدت هستیم چرا که توطئه های بزرگی بسیاری علیه ما وجود دارد.

رئیس مجلس لبنان تصریح کرد: چرا که هم اکنون با سیاست مدار جدیدی در آمریکا روبرو هستیم که مواضع ثابتی ندارد و نمی توانم در کلام وصف شخصیت متزلزل وی را داشته باشم‌.


9642504
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است