اقتصادی 14:26 - 02 مهر 1397

بودجه ۹۸ در چند سناریو و با الزامات مقابله باتحریم تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت عصر امروز در نشست با روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی سراسر کشور که با موضوع واگذاری طرح های نیمه تمام در حال برگزاری است، اظهار کرد: با خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم های یک جانبه، تصور بر این بود که این موضوع اثرات سوء گسترده بر اقتصاد ما خواهد داشت.

وی افزود: البته نابسامانی هایی را در بازار ارز دیدیم که باید برای مقابله با آن اقدام می کردیم از این رو بسته ای مشتمل بر ۱۲ برنامه تهیه کردیم.

نوبخت تصریح کرد: ابتدا پیش بینی درستی از اینکه اگر تحریم ها بازگردد چه اتفاقی می افتد را تبیین و آثار آن را در دستگاه های مختلف ارزیابی کردیم و اینکه در این راستا چه اقدامات کوتاه، میان و بلند مدت باید از سوی دستگاه های اجرایی کشور انجام شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه آثار بعدی تحریم روی بودجه است، گفت:  بلافاصله آینده را از نظر مقدار صادرات نفت، آثار تحریم بر نفت و آثار نفت بر بودجه سناریو بندی کردیم و پیش بینی کردیم چه بودجه ای باید داشته باشیم تا آثار سوء تحریم را کم کنیم.

وی افزود: همچنین برای اتمام طرح های عمرانی بسته ای تدوین کردیم و در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مطرح و برای اقتصادی کردن این پروژه ها برای جذب سرمایه گذاران، پیشنهاداتی را ارائه کردیم.

وی تاکید کرد: برای واگذاری طرح های عمرانی امتیازاتی باید قائل می شدیم که البته شورا پیشنهادات ما را تایید کرد.

وی با اشاره به آثار تحریم بر تولید، گفت: این بخش نیازمند یک بازتعریف بود که مصوباتی از شورای هماهنگی سران سه قوه گرفتیم که از جمله این مصوبات تخصیص یک میلیارد دلار برای اشتغالزایی بخش تولید بود.

نوبخت همچنین گفت: در شرایط تحریمی بر اساس بسته ای که تدوین کردیم برای تسریع در تکمیل طرح های ناتمام از طریق برخورداری از مشارکت بخش غیر دولتی، انتظار داریم سازمان های مدیریت سراسر کشور پیگیر واگذاری یا مشارکت طرح ها باشند.

وی با بیان اینکه ما باید بودجه را برای بدترین شرایط آماده کنیم، افزود: در سازمان برنامه و بودجه این برنامه تدوین شده که اگر درآمدها و منابع به حداقل برسد چگونه باید هزینه ها به ویژه اجتناب ناپذیرها را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: البته برای شرایط خوش بینانه هم بودجه تدوین خواهیم کرد.

نوبخت تاکید کرد: باید آثار سوء این تحریم ها را از معیشت، زندگی و اقتصاد مردم دور کنیم یا به حداقل برسانیم.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: در کنار بسته حمایت از تولید، بسته حمایت از پیمانکاران را داریم.

وی با بیان اینکه تا مردم آثار اقدامات ما را ببینند می توانند از بسته ویژه استفاده کنند، گفت: بسته جبرانی برای آحاد مردم در نظر گرفته ایم همچنین بسته خاصی برای اقشار کم درآمد آماده کردیم که بعد از بازگشت رییس جمهور از نیویورک به اجرا درمی آوریم.


9918264
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اقتصادی گفت: با پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی برخلاف انتظارات بسیاری از سودجویان به سبب نمایش اقتدار نظامی کشور هیجانات و بار روانی منفی کاهشی شد و این سر آغازی برای شروع روند نزولی نرخ ارز بود‌.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر گفت: بنابر آمار ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر و مابقی در اختیار روستاییان و دامداری صنعتی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» صندوق توسعه ملی اعلام کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته از منظر توجیح طرح و بررسی ریسک‌های اقتصادی در طرح، صندوق توسعه میدان نفتی یاران به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز ۲۸ فروردین، شاخص کل بورس ۴۴۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بر اساس قانون جهش تولید صنایع امسال ۲ درصد از نیاز برق خود را باید از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند که این میزان به صورت سالانه و تا ۵ درصد افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تخفیف‌های ۴۰ درصدی برای اجرای طرح‌های کلید به کلید برای متقاضیان بافت‌های فرسوده در نظر گرفته‌ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد از سطح بازار تا پایان خرداد توسط پشتیبانی امور دام امری ضروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ به شکل کامل برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، با انجام عملیات ۲ کیلومتری مین روبی مسیر راه آهن شلمچه_ بصره روند تکمیل این راه آهن ۳۲ کیلومتری با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است