گوناگون 10:06 - 19 آذر 1398

پیام تسلیت وزیر ارشاد درپی درگذشت سیدقاسم موسوی قهار

 به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام آورده است: «خبر درگذشت ذاکر اهل­‌بیت علیهم‌السلام و قاری و مناجات‌خوان صاحب سبک، مرحوم سیدقاسم موسوی قهار، پس از تحمل دوره سخت بیماری موجب تألم و تأثر شد. نوای دلنشین آن زنده یاد، برای سال­‌های طولانی، همنشین دل‌­های انسان­‌های خداجو و صدای گرم او، زینت­‌بخش سفره­‌های سحری شب زنده‌­داران ماه مهربانی بود.»

صالحی در ادامه این پیام فقدان این خادم قرآن‌کریم و شیفته اهل­‌بیت عصمت و طهارت (ع) را به عموم هموطنان و جامعه دینی و قرآنی کشور و خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه و علوّ درجات و همنشینی با اولیاء­الله برای آن عزیز سفر کرده و صبر و اجر برای بازماندگان معزز خواستار شده است.

موسوی قهار متولد ۱۳۲۵ در شهر خمین بود و پدرش در سلک روحانیت بود و سید قاسم از دوران نوجوانی همراه پدر در مسجد دعاخوانی می‌کرد و بعد از انقلاب برای خواندن دعا و مناجات به رادیو دعوت شد. وی در سال‌های پس از انقلاب و به واسطه فعالیت بیشتر، در تهران و مدتی در بومهن زندگی می‌کرد.

دعای سحر یکی از ادعیه‌ای بود که او بارها آن را خواند و سال‌هاست که از صدا و سیما پخش می‌شود. او بیش از ۳۰ سال ادعیه و مناجات‌هایی همچون دعای سحر، افتتاح، سمات و ادعیه هر روز ماه رمضان و دعای فرج را بارها زمزمه کرد و صدای دلنشین او  همواره از رادیو و تلویزیون پخش شده است.

مراسم تشییع پیکر سید قاسم موسوی قهار مداح و مناجات خوان دعای سحر امروز (سه‌شنبه) تشییع و در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به خاک سپرده می‌شود.


10315338
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است