اقتصادی 17:50 - 13 آذر 1395
"اتخاذ تصمیم روشن از دل تاریک لایه‌های نفتی"، "اکثر حقوق‌های نجومی قانونی بود"، "فهرستی جدید از متهمان اصلی حادثه برخورد دو قطار"، "میزان سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شد"، "دو شرط نهایی شدن ورود هواپیماهای جدید به ایران" و "قطع صادرات تخم‌مرغ در سایه آنفلوآنزا" عناوین مهم‌ترین اخبار امروز اقتصادی ایسنا بود.

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز شنبه

به گزارش ایسنا، برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی ایسنا در روز شنبه (۱۳ آذرماه) در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

اتخاذ تصمیم روشن از دل تاریک لایه‌های نفتی

نفس‌هایش به شمارش افتاده بود که با اتخاذ تصمیمی زنده‌اش کردند و عبارت "اوپک احیا شد" را بر سر در بازار جهانی نفت آویختند.

اکثر حقوق‌های نجومی قانونی بود

وزیر امور اقتصادی و دارای با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی می‌گوید پرونده افرادی که تخلف کرده‌اند در مراجع ذیربط در حال رسیدگی است. در صورتی که این تخلف‌ها به اثبات برسد با آنها برخورد می‌شود. وی همچنین درباره‌ نوسانات نرخ ارز در روزهای گذشته معتقد است که مدت نوسانات طبیعی بوده است.

فهرستی جدید از متهمان اصلی حادثه برخورد دو قطار

قطار را از کنترل خودکار خارج کرده‌اند و بر روی کنترل دستی گذاشته‌اند، این جدیدترین اظهار نظر اکبر ترکان به عنوان مسئول پیگیری حادثه ریلی جمعه گذشته است.

میزان سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شد

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی می‌گوید در پسابرجام جذب ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی تصویب شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که تا انتهای سال نیز سهم سرمایه خارجی مصوب به ۱۵ میلیارد دلار برسد.

تاثیرات افزایش نرخ ارز بر صنعت خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: افزایش فعلی نرخ ارز جهشی و فراتر از رشد طبیعی بوده و باعث افزایش هزینه‌های تولید در واحدهای خودروسازی خواهد شد.

قطع صادرات تخم‌مرغ در سایه آنفلوآنزا

در حالیکه طی هفته‌های گذشته شیوع آنفلوآنزای مرغی در چهار واحد پرورشی پایتخت منتشر شد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار اعلام کرد که عمده صادرات این محصول به عراق و افغانستان است که عراق به عنوان بزرگترین مشتری اعلام کرده از تاریخ شیوع آنفلوآنزا، این محصول را دیگر نمی‌خرد اما هم‌اکنون تخم‌مرغ تولید قبل صادر می‌شود.

کاهش قیمت کالای ایرانی در بازار جهانی

بررسی مقایسه‌ای میزان صادرات و واردات کالا در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که متوسط قیمت کالاهای صادراتی ایران در سال جاری کاهش یافته و در طرف مقابل کالاهای وارداتی افزایش قیمت داشته‌اند.

توضیحات رئیس خانه معدن درباره صادرات خاک کشور

چندی پیش کلیپی با عنوان «تاراج خاک فارس» منتشر شد که رئیس خانه معدن آن را غیر فنی و اشتباه توصیف کرد و گفت: جلوگیری از فروش مازاد تولید محصولات معدنی که به طور کامل فراوری نشدند، خیانت به تولید داخلی است.

مشکل مالی سد راه احیای دریاچه ارومیه

گرچه در شرایط فعلی تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۳۴ سانتیمتر افزایش یافته اما وجود مشکلات مالی سد راه بزرگی برای احیا این دریاچه شده اکه همین مساله نیز انتقادهای متعددی را به دولت وارد کرده است.

دو شرط نهایی شدن ورود هواپیماهای جدید به ایران

در طول روزهای گذشته به دنبال اطلاع رسانی یکی از سایت‌های خارجی مبنی بر ثبت نهایی یک فروند ایرباس ۳۲۱ به نام ایران‌ایر، ورود این هواپیما به ایران قطعی شده و می‌توان در آینده‌ای نزدیک در انتظار ورود آن باقی ماند. موضوعی که به نظر می‌رسد در کنار این ثبت بین‌المللی دو شرط قطعی دیگر نیز خواهد داشت.

تصویب حق مسکن کارگران در سایه بی‌تفاوتی

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید ۲۰ هزار تومانی که روی حق مسکن کارگران آمده رقمی نبود که آنها را یکسال و نیم متضرر کند و دست آخر از نیمه دوم سال در فیش های حقوقیشان اعمال شود.

کاهش نرخ دلار ادامه‌دار شد

نرخ دلار پس از روند افزایشی و جهش قابل توجهی که در هفته گذشته داشت، در بازار نخستین روز هفته با کاهش قیمت همراه شد و به کمتر از ۳۸۰۰ تومان رسیده است.

بایدها و نبایدهای بلندمرتبه سازی در ایران

یک استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت انجام ملاحظات کارشناسی در ساخت بناهای بلند گفت: اگر با مطالعات کافی مشخص شود که در مواردی می توان بنای بلند احداث کرد طراحی و اجرا، برنامه ریزی و مدیریت نگه داری باید با حداکثر کیفیت انجام شود.

تبلت یا گوشی؟

بسیاری از افراد در حال حاضر از بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، یک دستگاه را انتخاب کرده و از آن استفاده می‌کنند، اما کسانی هم هستند که تازه می‌خواهند وارد دنیای فناوری شوند و یا کسانی که هنوز هم نمی‌دانند به هر دوی این دستگاه‌ها نیاز دارند و یا یکی از آنها برایشان کافی است.

دردسر افزایش قیمت دلار برای اقتصاد جهانی

زمانی که مورخان اقتصادی به سالهای پس از بحران مالی جهانی نگاه می‌کنند، ممکن است به این فکر کنند که زمان دقیق اوج رونق وام دهی به دلار چه وقتی بود.

انتهای پیام


8441618
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است