اقتصادی 11:39 - 06 تیر 1396
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با فارس:
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن نتیجه‌ای جز تبدیل دو وزیر به یک وزیر نداشت، گفت: کوچک‌سازی دولت که یکی از اهداف ادغام بود محقق نشد.

ادغام وزارتخانه‌ها نتیجه‌ای جز کم شدن تعداد وزراء نداشت/ کوچک‌سازی دولت محقق نشد

مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: قبل از هر کاری باید بررسی کرد که فلسفه ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن در 6 سال پیش چه بوده است؟ آیا فلسفه ادغام؛ تبدیل دو وزیر به یک وزیر بوده؟ یا اینکه هدف از ادغام به معنای واقعی کوچک‌سازی دولت و اصلاح فرآیندها در راستای سرعت بخشیدن به کارها بوده است؟

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی تهران افزود: در ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن که 6 سال پیش انجام شد، هیچکدام از این موارد بجز تبدیل شدن 2 وزیر به یک وزیر چیزی عاید نشد و موارد تصدی‌گری همچنان مشاهده می‌شود. 

وی با تأکید بر اینکه بخش بازرگانی و صنعت دو حوزه کاملا زیرساختی هستند، گفت: مهمترین رسالت دولت چه در صورت حفظ وضعیت موجود وزارت صنعت، معدن و تجارت و چه در صورت جداسازی بخش‌های بازرگانی و صنعت و معدن از هم، کوچک‌سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی است. 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه این موضوع بستگی به سیاست دولت دارد، گفت: ادغام دو وزارتخانه در 6 سال پیش در حد تبدیل دو وزیر به یک وزیر بوده و کوچک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی در آن لحاظ نشد.

 جهانگیری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت توسعه صادرات غیرنفتی است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: برای توسعه صادرات در این بخش باید رویکرد ما در بخش بازرگانی حرفه‌ای باشد و فکر می‌کنم جداسازی دو بخش صنعت و بازرگانی می‌تواند به این مهم کمک کند.

انتهای پیام/م

                                                                              


9207133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است