استانی 21:27 - 04 مهر 1400

نخستین هیات صلح اقوام کشور در گلستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جعفری عصر یکشنبه در آیین آغاز به کار نخستین هیات صلح اقوام کشور، اظهارکرد: نخستین هیئت صلح اقوام کشور با محوریت شال مردم داری که سنت قدیمی سیستانی ها برای خاتمه خصومت و اختلاف بین مردم است، از متنفذین و ریش سفیدان سیستانی های گلستان تشکیل شده و به مرور سایر اقوام هم به جمع هیات های صلح استان اضافه خواهند شد.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: هیات های صلح در کنار شوراهای حل اختلاف برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تلاش می کنند.

جعفری افزود: پرونده های ورودی به محاکم و شوراهای حل اختلاف استان، به هیات های صلح فرستاده می شوند تا برای حل و فصل اختلاف پا درمیانی کنند.

وی اضافه کرد: اعضا هییت های صلح بعضاً در اختلافات پیش از طرح پرونده در محاکم و ورود به چرخه قضایی هم ورود و برای حل و فصل خصومت تلاش می کنند.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان بیان کرد: اعضای این هیات ها سه نفر هستند که یکی از آنان آشنا به مسائل حقوقی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گسترش نهادهای مردمی برای رفع اختلافات، کاهش ورودی پرونده به محاکم و ترغیب اصحاب دعوی به صلح و سازش هدف از تشکیل هیئت های صلح در استان است.


11245969
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است