اجتماعی 13:30 - 05 بهمن 1395
دبیر خبر داد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تشریح ردیف‌های درآمدی بودجه 96 شهرداری از تصویب کلیات بودجه 17 هزار و 900 میلیاردی برای سال 96 خبر داد.

کلیات تصویب بودجه 17 هزار و 900 میلیارد تومانی شهرداری تهران

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی تبصره‌های درآمدی شهرداری تهران از بودجه 95 روی میز شورای شهر قرار گرفت و علیرضا دبیر با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق شورای شهر تهران گفت: نهایتا پس از بررسی‌های انجام شده بودجه 17 هزار و 900 میلیارد تومانی برای سال 96 شهرداری تهران تصویب شد که این بودجه نسبت به سال 95، 20 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در تشریح ردیف‌های درآمدی بودجه 96 شهرداری تهران تصریح کرد: از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده 3200 میلیارد تومان برای سال 95 در نظر گرفتیم که تا هشت ماهه امسال 2500 میلیارد تومان آن محقق شده است که متاسفانه با توجه به ایرادات مجلس و دولت برای سال 96 با وجود آنکه 4000 میلیارد تومان درآمد از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده می‌توانست محقق شود اما این رقم را به جای افزایش به 1400 میلیارد تومان کاهش دادیم.

دبیر همچنین با بیان اینکه متاسفانه دیوان عدالت اداری دو ردیف درآمد پایداری شهرداری تهران اعم از عوارض نقل و انتقال ملک و حق امتیاز را نقض کرده است گفت: می‌توانستیم از این محل 27 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که متاسفانه محقق نشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با افزایش 10 الی 15 درصدی عوارض طرح ترافیک شاهد افزایش در این حوزه خواهیم بود گفت: بر اساس قوانین، شهرداری تهران از محل سوخت سهم می‌برد اما متاسفانه با عدم همراهی دولت و مجلس این تبصره نیز مغفول مانده است به گونه‌ای که ما از این محل 250 میلیارد تومان برای سال 95 در نظر گرفتیم که در هشت ماهه تنها 140 میلیارد تومان محقق شده است که بر همین اساس در بودجه 96 تنها از این ردیف 150 میلیارد تومان درآمد در نظر گرفتیم.

وی در مورد درآمدهای شهرداری از محل تغییر و تثبیت کاربری‌ها گفت: پیشنهاد شهرداری برای سال 96 از این محل 4154 میلیارد تومان بود که در پی رایزنی‌های انجام شده این پیشنهاد را کاهش دادیم و سرانجام به عدد 3800 میلیارد تومان توافق کردیم.

دبیر در مورد ردیف وام‌های دریافتی نیز گفت: پیشنهاد شهرداری برای سال 96، 1000 میلیارد تومان بود اما با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که شهرداری در سال 95 اقدامات خوبی انجام داده و بر همین اساس سقف وام را به 1200 میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی همچنین در مورد ردیف وصول مطالبات از محل اسناد نکول شده گفت: تا تاریخ 2 بهمن 95، 38 هزار و 587 فقره چک برگشتی مردم در اختیار شهرداری و چک‌هایی که سررسید آنها سال 96 است، 7891 فقره است که چیزی حدود 1300 تا 1400 میلیارد تومان می‌شود که باید شهرداری برای وصول آنها اقداماتی انجام دهد که بر همین اساس در بودجه 96 وصول 900 میلیارد تومانی مطالبات در نظر گرفته شده است و باید بگویم که برای اولین بار در سال 95 همه اموال شهرداری لیست شده و لیست تمام اموال را دانه به دانه بررسی می‌کنیم تا روند فروش آنها مشخص شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه سال 96 به مانند 95 به دلیل رکودها انقباضی بسته شده است گفت: سهم نقد بودجه سال 96، 65.4 درصد است و سهم غیر نقد 34.6 درصد است.

انتهای پیام


8708434
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است